חשיפת "כיכר השבת"

מנהלת ביה"ס בנווה יעקב: 'אין הבדל בין אשכנזיות למזרחיות'

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על החשש לאפליית ספרדיות בנווה יעקב, מנהלת בית הספר טוענת: אין אפליה, יש מצוקת מקום. "יש לנו יותר מ-50 אחוז מזרחיים והם טובים ואהודים", היא אומרת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

יממה לאחר חשיפת "כיכר השבת" על חשש לאפלית בנות ספרדיות בשכונות נווה יעקב ופסגת זאב בירושלים, מנהלת בית הספר פנינה וולפסון, מתייחסת לטענות ההורים ומכחישה כל קשר לאפלייה עדתית.

אמש (ראשון) נחשף ב"כיכר השבת" כי תלמידות ספרדיות מפסגת זאב בירושלים לא התקבלו לבית הספר בנווה יעקב בטענה שהן אמורות ללמוד בשכונתן, בנות אשכנזיות מאותה שכונה שינו כתובת במפתיע - והתקבלו. יתרה מכך, ההורים הספרדים טוענים כי המשפחות האשכנזיות קיבלו הוראה לשנות את הכתובת.

מנהלת בית הספר פנינה וולפסון מסרה הבוקר (שני) לחדשות 2 בתגובה כי "לא היה ולא נברא. יש מגעים שאולי אזור פסגת זאב יופרד השנה כי אין מקום לפתוח 6 כיתות. העניין במגעים עם העירייה ומשרד החינוך והחינוך העצמאי".

לדבריה: "זה בכלל לא על רקע עדתי. ייתכן שאת פסגת זאב יפרידו וזה בכלל לא קשור לעניינים עדתיים. אין שום הבדל בין אשכנזיות למזרחיות".

המנהלת הוסיפה והסבירה: "הפרדה, אם תהיה השנה, תיעשה מפאת חוסר מקום ולא בגלל שיקולים עדתיים. אף משפחה אשכנזית לא התבקשה להעביר את מגוריה לנווה יעקב כדי שאפשרי יהיה להכניס את בתה לכיתה רגילה בבית הספר. אלו עלילות דברים".

היא האשימה כי "אנשים אוהבים לעשות מטעמים, אנחנו לא מפלים בין אשכנזים למזרחיים. יש לנו יותר מחמישים אחוז מזרחיים בבית הספר והם טובים ואהודים".

מנגד, הורי הבנות הספרדיות, טוענים - גם הבוקר - כי משפחות אשכנזיות העבירו כתובת לנווה יעקב וכך התקבלו, ואילו הם נשלחו למקום אחר רק בגלל היותן משפחות ספרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר