"נתן לי מכות ומכות ואני צועק"

החטוף שחזר בתשובה בעקבות מבצע אנטבה • צפו

נחום דהן, היה מחטופי טיסת "אייר פראנס" שנחטפה לפני 40 שנה ושוחררה ב"מבצע אנטבה". בסרט שישודר בערוץ 20 הוא מספר על החקירות שעבר, הפחד הנורא, הדמעות והדיבור עם הקדוש ברוך הוא (מעניין)

(באדיבות ערוץ 20)

נחום דהן, היה אזרח צרפתי מחטופי טיסת "אייר פראנס" שנחטפה לפני 40 שנה ושוחררה על ידי כוח צה"ל במבצע שזכה לשם "מבצע אנטבה".

"אני, הייתה לי תעודת זהות ישראלית אבל דרכון צרפתי", מספר נחום דהן בסרט "לחיות או למות באנטבה" שישודר הערב בערוץ 20. "רק ביום הרביעי קראו לי, על הבוקר, הגרמני והגרמניה, 'איפה הדרכון הישראלי שלך?', אז אמרתי להם שאני לא ישראלי, לא האמינו לי. אמרו לי 'אתה שקרן'. לקחו אותי לחדר צדדי, זה היה 4 קירות בטון, הייתה מנורה באמצע ואיזה חלון על הקיר והיה אחד, גדול מאד, היה בערך 1.90 גובה, 150 קילו, עם ידיים ממש גדולות. הוא תפס אותי וזרק אותי על הרצפה והתחיל לתת לי מכות עם הידיים והרגליים, זה היה נורא. צעקתי".

"חקרו אותי שוב אחרי הצהריים, ואז עוד פעם זרק אותי ונתן לי מכות ומכות ואני צועק. עד שבא ראש המחבלים עם האקדח שלו ושם לי ליד הראש. וזו הפעם הראשונה שאני מדבר עם הקדוש ברוך הוא ואני אומר לו שאם הוא חושב לעשות משהו שיעשה את זה מהר למה אין לי כוחות. ירדו לי דמעות מהעיניים, הן היו חמות. שמתי את הראש שלי בין שתי הידיים שלי ודיברתי עם הקדוש ברוך הוא. ואני יכול להגיד שקיבלתי את התשובה מאד מהר, בגלל שבאמת, אחרי אולי חצי שעה המחבל אומר לי 'תלך עם כולם'. כשהגעתי לארץ התחלתי ללכת לבית הכנסת", מספר דהן.

הסרט "לחיות או למות באנטבה" של הבמאי אייל בורס ישודר הערב (שני) ב-21:15 במסגרת ערב השידורים המיוחד של ערוץ 20 לצון 40 שנה למבצע אנטבה.

הסרט מספר את סיפור פעולת הקומנדו המבריקה ביותר במאה העשרים, דרך הטרגדיה האישית של משפחת מיימוני. אבי המשפחה, רוברט מיימוני, מעולם לא זכה להבין כיצד בנו יחידו, ז'אן – ז'אק, נהרג כשבוי צרפתי במהלך המבצע לשחרור החטופים. עתה יונתן חייט, יוצא למסע בניסיון לאגור את העדויות ולשחזר את האירוע שיסביר את מות דודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר