ישלח לכלא?

מכה לטייקון לשעבר: נוחי דנקנר הורשע בהרצת מניות

הבעלים לשעבר של סלקום ושופרסל, ומי שנחשב למקורב לחצרות מקובלים, הורשע בבית המשפט בעבירות כלכליות חמורות של הרצת מניות. גזר הדין הצפוי לו בקרוב: עד חמש שנות מאסר (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נוחי דנקנר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

נוחי דנקנר, הבעלים לשעבר של קבוצת אי.די.בי - ששלטה בין היתר בסלקום וברשת שופרסל הכוללת את 'יש' החרדית - הורשע היום (שני) לפני זמן קצר בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.

בכתב האישום שהגישה הפרקליטות לפני שנתיים, היא מייחסת לדנקנר ולחברו איתי שטרום, עבירות על חוק ניירות ערך וחוק איסור הלבנת הון ודיווח בכוונה להטעות משקיע סביר, במילים אחרות: הרצת מניות.

לפי החוק בארץ, המבצע עבירה של הרצת מניות יכול להישלח ל-5 שנות מאסר, אך בפועל, בדרך כלל העונש שמושת במקרים שכאלו נע בין שנה לשלוש שנות מאסר בפועל. בשנים האחרונות קיימת מגמה של בתי המשפט להחמיר את הענישה של נאשמים שהורשעו בעבירות ניירות ערך.

רק בנובמבר האחרון גזר השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל-אביב - שאמנם זכור ממשפט הולילנד כשופט מחמיר - עונש של 3 שנות מאסר על איש העסקים האשדודי ג'קי בן-זקן, שהורשע בהרצת מניות. גם על שותפו איתן אלדר נגזר עונש דומה, ובנוסף הוטל על כל אחד מהם קנס בסך רבע מיליון שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר