בקשה לתביעה ייצוגית: מיקרוסופט מציקה ומטרידה לקוחות

בבית המשפט בפתח תקווה הוגשה בקשה לתביעה יצוגית נגד ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט שמנסה לשווק את מערכת ההפעלה החדשה שלה ווינדוס 10 כמעט בכל דרך אפשרית (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מיקרוסופט)

רבים ממשתמשי מערכת ההפעלה "ווינדוס" של חברת מיקרוסופט מתלוננים על ההודעות החוזרות והנשנות לשדרג את מערכת ההפעלה לגרסה החדשה של החברה - "ווינדוס 10". לקוח אחד החליט ללכת עם זה צעד אחד קדימה ולתבוע את ענקית הטכנולוגיה.

בקשה לאישור תביעה כתביעה ייצוגית הוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה. המבקש, רועי גורודיש מפתח תקוה, טוען כי הוא, כמו גם צרכנים רבים אחרים, סובלים מ"הצקות והטרדות" חוזרות ונשנות על ידי מיקרוסופט, שמשווקת באופן אגרסיבי את מערכת ההפעלה החדשה שלה.

"גם בעולם המודרני יש לאנשים זכות שלא להיות מוטרדים השכם והערב בכל שעה ובכל מקום בפניות פרסומיות וגם בעולם המודרני יש לאנשים זכות שלא להיות מטרה לפרסומות ולפניות עסקיות כל העת", נכתב בבקשה שהוגשה ע"י עוה"ד יצחק אבירם ומאור ברוש ופורסמה ב"גלובס". "יש לאנשים זכות שהמחשב האישי שלהם לא יופנה נגדם ויתחיל להציק להם", נכתב עוד.

גורודיש מציין כי רכש בשנים האחרונות מספר רשיונות של מערכת ההפעלה חלונות 7 וחלונות 8 ממיקרוסופט. בשנת 2015 מיקרוסופט החלה להפיץ את מערכת ההפעלה חלונות 10 ואז, לטענת גורודיש, ענקית התוכנה החלה לנקוט במספר פעולות על מנת להמיר את המשתמשים המחזיקים במערכות הפעלה ישנות יותר למערכת ההפעלה החדשה.

בכתב הבקשה מתארים באי כוחו של גורודיש את ה"הודעות המציקות" של מיקרוסופט:

הפעולות בהן נקטה מיקרוסופט כללו בין היתר הודעות התראה אשר 'קופצות' אצל המשתמשים במערכות ההפעלה הישנות יותר וממליצות למשתמשים על החלפת מערכת ההפעלה הקיימת למערכת ההפעלה החדשה, קרי 'חלונות 10'. הודעות אלה קופצות אצל המשתמשים פעם אחר פעם ואינן מאפשרות למשתמש לסרב להודעה".

גורודיש, מציין בבקשה כי "הודעות אלה גורמות להטרדה ולפגיעה במשתמשים תוך שהם נאלצים לבזבז זמן בצורך לטפל בהורדת ההודעות הפרסומיות אשר חוסמות לעיתים את מרבית שטח המסך". עוד נטען כי "מיקרוסופט הטעתה את גורודיש וגרמה לו להוריד למחשבו רכיב תוכנה אשר אינו עדכון. היא יצרה מצג כוזב כי מדובר בתיקון בפועל, רכיב התכנה הינו כלי להפצת הודעות פרסומת לשדרוג. אילו מיקרוסופט היתה מיידעת את מוריד העדכון כי לא מדובר בתיקון כי אם ברכיב תוכנה שישלח הודעות בלתי פוסקות אודות שדרוג, לא היה המשתמש מתקין רכיב תוכנה זה".

"המעשים המתוארים כאן הינם הטרדה ופגיעה מפורשת בפרטיות המבקש, ובהכרח גם בפרטיות קבוצה גדולה מאוד של אנשים. מדובר בפגיעה בקבוצת ענק של לקוחות ובפגיעה קשה ולא מידתית. ודוקו, אין מדובר בהטרדה אחת אל המבקש (וכל אחד אחר), אלא בהטרדות חוזרות ונשנות, שאין המבקש רוצה לקבל. ומדובר בהטרדות שלא ניתן למנוע אותן וזאת בשל שהמשיבות בחרו שלא לאפשר מניעה זו", נכתב בבקשה.

בסיכום הבקשה, כותבים באי כוחו של גורודיש כי "מדובר על הטרדה חוזרת ונשנית לטובת רווח אישי של מיקרוסופט. מדובר על הטרדה שיש להפסיקה ושיש לקבוע פיצוי בגינה".

כזכור, דיווחנו השבוע על סכום של עשרת אלפים דולר אותו שילמה חברת מיקרוסופט לאישה בארה"ב שהתקנת הווינדוס 10, ללא רצונה, קלקלה את המחשב שלה והפכה אותו ללא שמיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר