ההסתה הפלסטינית ברשת נמשכת: כך תדקרו יהודים

את תוצאות ההסתה הפלסטינית חווה עם ישראל בימים האחרונים ביתר שאת. אף שצה"ל והמשטרה עושים מאמצים כבירים לאיתור המסיתים, אלו מצידם גם מתגברים את פעילותם הקשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחות המחבל מקריית ארבע מהללת את הרוצח (צילום: הטלוויזיה הפלסטינית תמונות: facebook ו-twitter)

סקר שבדק לפני כשנה את דרכי החשיפה של הפלסטינים ביהודה ושומרון לחדשות, העלה תוצאה מדהימה: למעלה מ־80 אחוז מהם צורכים חדשות דרך הרשתות החברתיות, טוויטר ופייסבוק. כמובן שארגוני הטרור הפלסטיניים זיהו במהרה מגמה זו, והשקיעו משאבים ומאמצים מרובים על המרחב הווירטואלי הנפיץ.

בארבע השנים האחרונות פורחים כמה דפי פייסבוק פלסטיניים מרכזיים, שצברו עד כה מיליוני עוקבים. גם דפים שהיו זניחים יחסית, נהנים כעת ממאות אלפי עוקבים. חשיבות המרחב הווירטואלי עבור הפלסטינים, היא בשל העובדה כי הוא כבר תפס היום לחלוטין את מקומה של התקשורת המסורתית.

היכולת של החמאס - שמוביל את המגמה הזו - לפעול בצורה חופשית בשטחי יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, מוגבלת-משהו בעקבות פעילות צה"ל והמנגנונים הפלסטיניים נגדו, אך המרחב המקוון חופשי ופתוח יחסית. מעבר לדיווחים השוטפים בפייסבוק על הנעשה בגדה, חמאס החל בשנה האחרונה להטמיע את מסריו בדפים אלה בצורה של הסתה ועידוד מסיבי לצאת לפיגועי ירי, דריסה ודקירה.

במהלך חודשי ההסלמה האחרונים נמלאה הרשת החברתית בסרטוני הדרכה שמסבירים כיצד יש לדקור בצורה אפקטיבית שתוביל למקסימום פגיעה בקורבנות, וגם בכרזות, קריקטורות וסרטוני אנימציה של פיגועים. פיגועים קשים ו"מוצלחים" - זכו להאשטאג מיוחד (#). כך התנחל חמאס בלבבות הדור הצעיר שמאס באליטה הישנה מהרשות הפלסטינית.

אף שחודשים ספורים אחרי שהחל גל הפיגועים בערב ראש השנה, הקים צה"ל מערך שהחל לנטר את הרשתות החברתיות במטרה להגיע לגורמים המסיתים ולעצור אותם - ואף משטרת ישראל פעלה כך - ומאז עצר צה"ל 85 פלסטינים בגין הסתה בפייסבוק, שיטוט ברשתות החברתיות הפלסטיניות מוכיח כי ההצלחה מקומית בלבד ובהחלט אינה משביעת רצון.

יצויין, כי גם נגד הרשות הפלסטינית ומדיניות התיאום הביטחוני שלה עם ישראל, החמאס מפמפם ומסית ברשתות החברתיות. אנשיה מוצגים בצורה משפילה, ככלבים הסרים למרות אדוניהם - חיילי צה"ל.

דובר צה”ל מסר ל-ynet שפרסם את הסקירה המרתקת: "צה”ל פועל רבות במישור הגלוי והסמוי למיגור תופעת ההסתה הפלסטינית ברשתות החברתיות. במסגרת המאמצים המופעלים, החל מחודש אוקטובר האחרון התבצעו 85 מעצרים של חשודים בגין הסתה ברשתות החברתיות". כך או כך, גל הפיגועים המתחדש מוכיח, כי פעילות הניטור המדוברת של צה"ל ברשתות החברתיות, רק מצמצמת במעט את הפיגועים אך בהחלט אינה עונה על הציפיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר