סערה חדשה בעיר החרדית

התושבים החרדים בסכנת פינוי: "הדירות נבנו על קרקע גזולה"

קבלן בניין טוען כי קרקעות עליהן נבנו מאות יחידות דיור במודיעין עילית - שייכות לו ונמכרו על ידי זייפן לחברות שבנו את העיר. כעת הוא נערך לתבוע אישית את הדיירים ואף להרוס את המבנים (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(Nati Shohat/Flash90)

האיום החדש על תושבי מודיעין עלית: קבלן בניה בשם חיים בג'איו, פתח בחודשים האחרונים בהליכים כנגד מספר חברות מהעיר מודיעין עלית, זאת לאחר שלטענתו שטח של כ-400 דונמים באזור העיר החרדית, בהם עשרות דונמים עליהם מתגוררות מאות משפחות חרדיות - שייך לו.

לטענת בג'איו, הנערך בימים אלו להגשת תביעה, חוזי הרכישה שנעשו מול הבעלים הערביים להם היה שייך המקום, זויפו, והוא זה שרכש - לדבריו - את הקרקעות מבעל הבית האמתי בשנת 1998.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר בג'איו כי "אישורי המכירה מול בעל הבית הערבי זויפו". כאסמכתא לדבריו הוא מציין כי בעבר הגיש בעל הבית הערבי תלונה בפני הרשות הפלסטינית על זיוף חתימתו, בעקבותיה - לטענת הקבלן - נידון המזייף לעונש מאסר.

בנייה במודיעין עילית. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בג'איו מספר כי ניסה להתנהל מול חברות הנדל"ן שבנו את העיר, שאחת מהן הייתה מודעת לטענתו בשלב מאוחר למקור המפוקפק של שטרי המכירה. בעקבות כך, לדבריו, בשנים האחרונות הוא סופג איומים על חייו. "הם יכולים לרצוח אותי, אבל שיידעו שגם אם הם יצליחו, קרובי משפחתי ועורכי דין שמעורבים בפרשה ימשיכו בהליכים" אמר בג'איו בשיחה עם "כיכר השבת".

בחודשים האחרונים החל הקבלן בהליכי רישום מול הרשויות הרלוונטיות, במטרה להעביר את הקרקעות על שמו. מדובר בין השאר בשטחים רבים עליהם כבר בנויות מאות יחידות דיור - בין היתר ברחוב "מסילת ישרים" וחלק מרחוב "אבני נזר" בעיר.

לטענת בג'איו, עד לסוף השנה האזרחית (כחמישה חודשים) הוא אמור לקבל את הרישום לקרקעות על שמו, מה שלטענתו עלול להוביל לסדרה של תביעות משפטיות נגד התושבים עצמם בדרישה לפינוי הבתים, כמו גם תביעות נגד העירייה שהנפיקה היתרי בניה לקרקעות.

"אם לא יגיעו להסכמים בחודשים הקרובים, אנחנו נתחיל להעלות דחפורים לפינוי הבתים", מצהיר בג'איו. ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי בחודשים האחרונים החלו מספר אנשי עסקים חרדים להיכנס לעובי הקורה על מנת להגיע לסיכומים מול חברות הנדל"ן שבנו בשטחים עליהם טוען בג'איו לבעלות.

מודיעין עילית, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מי שעלול לסבול מהסכסוך העסקי הם התושבים שבג'איו מתכוון לפנות מבתיהם במידה ולא יגיע לסיכומים. נקודה נוספת הראויה לציון היא שהדיירים לא יוכלו לתבוע את החברות שמכרו להם את הדירות במידה ויפונו מהן, זאת בשל הסכם עליו חתמו: "החתימו אותם על חוזה שלא מאפשר תביעה במקרה של פינוי, התושבים חשבו שמדובר במקרה של הסכם מדיני, אבל בפועל זה עלול לגרום לכך שהם לא יוכלו לתבוע את חברות הנדל"ן" אומר בג'איו.

בשבועות האחרונים, יושבים הצדדים למשא ומתן אינטנסיבי שלא ברור אם יצלח. גם במידה והוא לא יצלח, עדיין לא ברור אם הרשויות יאפשרו את רישום הקרקעות בקלות רבה.

גורם נוסף שעלול להיפגע מהפרשה הוא הרב שלום בער סורוצקין, שקרקע עליה הוא בנה את מבנה ישיבתו במודיעין עלית נמצאת גם היא במחלוקת, ולטענת הקבלן גם המבנה שלה נמצא בסכנת פינוי.

את תגובת העירייה וחברת קריית ספר לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר