המשבר בבריטניה: המנהיג הלאומן התפטר מתפקידו

אפקט הדומינו לאחר משבר ה'ברקזיט' נמשך בפוליטיקה הבריטית: מנהיג מפלגת העצמאות הקיצונית - היוקיפ - נייג'ל פראג', הודיע היום על התפטרותו מתפקידו. "עשיתי את שלי", הוא אמר (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נייג'ל פארג' (צילום: shutterstock)

מנהיג מפלגת הימין הבריטית "יוקיפ", נייג'ל פרג', הודיע היום (שני) על פרישתו מראשות המפלגה: "מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי. המטרה שלי בפוליטיקה הייתה להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי והגשמתי אותה", אמר פרג'.

החלטתי לעזוב את תפקידי כמנהיג המפלגה. משמעות הניצחון של מחנה 'לעזוב' במשאל העם היא שהשאיפה הפוליטית שלי הושגה כך שאני מרגיש שזה צודק שכעת אעזוב את עמדתי כמנהיג יוקיפ", הסביר פרג'.

זו הפעם השנייה שבה פרג' פורש מתפקידו במפלגה בשנתיים האחרונות. פרג', אשר עומד בראשות "יוקיפ" החל משנת 2006, הוביל את מפלגתו להיות המפלגה הבריטית הגדולה ביותר בפרלמנט האירופי. במאי 2014 אולם התפטר כאשר נחלה מפלה בבחירות הכלליות בבריטניה שנה לאחר מכן. התפטרותו נדחתה על ידי הוועד המנהל של המפלגה, והוא חזר בו ושב לתפקידו עד ליום זה בו התפטר בשנית.

פרישתו של פרג' מצטרפת להודעתו של ראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון, לפיה לא יתמודד על תפקיד ראש הממשלה. במרוץ על הנהגת השמרנים מתמודדים חמישה מועמדים: שר המשפטים גוב, שרת הפנים תרזה מיי, שמועמדת לנצח בסופו של דבר, חברי הפרלמנט אנדריאה לידסום וסטיבן קראב ושר ההגנה לשעבר ליאם פוקס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר