ממתין להכרעת בג"צ

יאיר לפיד: נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן אם וכאשר אנחנו נקים את הממשלה

יו"ר 'יש עתיד' הצהירכי לאחר שתינתן החלטת בג"צ בעתירת חוק הגיוס של מפלגתו - אין בכוונתו להחזיר את הנושא לשולחן הדיונים. "בג"צ יושב על העתירה שלנו, מה שבג"צ יחליט מקובל עלי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (Tali Mayer/flash90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הצהיר היום (שני) כי לאחר שתינתן החלטת בג"צ בעתירת חוק הגיוס של מפלגתו - אין בכוונתו להחזיר את הנושא לשולחן הכנסת, גם אם וכאשר הוא יקים את הממשלה הבאה. את הדברים אמר במסגרת צ'אט עם גולשים בפייסבוק.

לפיד נשאל 'למה 'יש עתיד' לא תפסיק לרדוף את החרדים' והגיב: "אנחנו מעולם לא רדפנו את החרדים, ויש משהו פוגע ברעיון הזה, אני חושב שהשוויון בנטל ולימודי ליב"ה זה דבר חשוב מאין כמותו. לא נגד החרדים אלא בעד החברה הישראלית".

לדבריו: "זה כן פוגע, הרעיון הזה. אני לא שונא אף אחד, אני חושב שאנחנו צריכים לחיות פה ביחד, עשינו הרבה מאמצים ליצור פה חיים משותפים. אף אחד לא ישכנע אותי שללמוד מתמטיקה זה נגד היהדות. זה בעד. אני חושב שאנחנו יכולים וצריכים לכתוב חוזה חדש".

עם זאת הודה לפיד: "אני מסכים שמבחינה סגנונית נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר על ידי שני הצדדים. לשאלה האם יסכים לשבת בממשלה עם החרדים אמר: "אין בעיה לשבת עם אף אחד. אני לא פוסל אף אחד. אני מאמין בהידברות בין כל חלקי החברה הישראלית".

על חוק הגיוס אמר: "בג"צ יושב כעת על העתירה שלנו. אני אומר מראש: מה שבג"צ יחליט מקובל עלי. יחליט שהמתווה שאנחנו עשינו הוא הנכון - אני אשמח. יחליט שהמתווה של הממשלה הנוכחית שעשתה שינוי - אני אקבל את זה. צריך לקבל את החלטת בית המשפט. נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן אם וכאשר אנחנו נקים את הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר