בפעם השניה תוך שבוע

הלחימה בסוריה שוב זולגת לשטח ישראל

פצצת מרגמה התפוצצה אמש בצדו הישראלי של הגבול עם סוריה, צה"ל תקף בתגובה בפעם השנייה תוך יממה עמדות של צבא סוריה. דובר צה"ל מבהיר כי "צה"ל יגיב לכל אירוע חריג" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
F16, חיל האוויר הישראלי (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה בסוריה שוב זולגת לעבר שטחה של ישראל פצצת מרגמה התפוצצה אמש (בשני) בצד הישראלי של הגבול בצפון רמת הגולן. עוד שני פיצוצים נשמעו, ומדובר ככל הנראה בנפילות על הגדר או בצד הסורי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. באזור עמק הבכא בצמוד לגבול מתנהלים קרבות בימים האחרונים בין המורדים לבין תומכיו של אסד.

הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי אתמול תקף הצבא שתי מטרות של צבא סוריה בעקבות זליגת ירי חריגה שפגעה סמוך לגדר המערכת. לפי ההודעה, הירי לא סיכן את תושבי האזור או את כוחות הצבא. "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג", נכתב בהודעת הצבא.

זו כבר הפעם השנייה השבוע בה זולגת רקטה לשטחה של ישראל. בלילה שבין שבת לראשון נפלה רקטה בשטח פתוח, בצד הישראלי ללא נפגעים וללא נזק. בתגובה, אתמול (ב') אחר הצהריים באיחור לא אופייני של יותר מחצי יממה ירו כוחות ארטילריה של צה"ל לעבר שתי עמדות תותחים של כוחות ארטילריה של הצבא הסורי. זוהתה פגיעה.

עד כה לא הייתה התייחסות לכך מכלי התקשורת הסוריים. עם זאת, בתקשורת הצבאית של חיזבאללה דווח שצה"ל ירה שני פגזים לעבר אזור תל שעאר בפרברי קוניטרה, שם ממוקמת עמדת ארטילריה של צבא סוריה. לא היו נפגעים.

במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב בעניין רב אחר הנעשה בגבול הצפוני של ישראל, למרות שלכולם ברור שככל שהלחימה נמשכת שני הצדדים נחלשים והולכים ורמת הסיכון שלהם והיכולת שלהם לפתוח חזית גם מול ישראל הולכת ופוחתת מיום ליום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר