יוזמה מפתיעה

חברי כנסת מהשמאל מחרימים את חה"כ חנין זועבי

חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני יוזם את החרם של חברי הכנסת נגד חנין זועבי חברת הכנסת הערביה הפרובוקטיבית. המטרה להגיע ל-90 חברי כנסת שיצאו בכל פעם שתנאם (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

אחרי הסערה שחוללה בשבוע שעבר סביב אישור הסכם הפיוס עם טורקיה, והמהומה שהתחוללה במליאת הכנסת מדבריה, עלו קולות הקוראים להרחקתה של ח"כ חנין זועבי מהכנסת. אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבדוק את האפשרות להרחיק אותה מהכנסת.

בינתיים עולה יוזמה חלופית: חרם על חנין זועבי. הנקודה המעניינת ביותר היא שהיוזם של החרם הוא דווקא חבר כנסת מהשמאל - ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, שמקבל באופן מפתיע למדי חיזוק משמעותי לנושא בתוך מפלגתו. הוא החל אתמול (בשני) להחתים חברי כנסת על מכתב שבו הם מתחייבים לעזוב את המליאה ברגע שבו תתחיל זועבי לדבר. "מצאתי לנכון לפנות אליכם, כל חברות וחברי הכנסת המתנגדים לאמירותיה המקוממות והמתריסות בבקשה - לצאת מאולם המליאה בכל פעם שהיא תעלה לדבר", כתב כבל על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות".

"צפיתי פעמים רבות באירוע האחרון", המשיך כבל, "ואודה שהתביישתי והתקוממתי על כך שחברת כנסת משקרת במצח נחושה, מעלילה עלילות, מסיתה לאלימות ותוקפת באופן בוטה ובלתי נסבל את המדינה ואת ערכיה. הצורך להגיב ולסתור את שקריה ודבריה החמורים הוא בבחינת חובה, אך לא בדרך של התנפלות. עלינו לחדול מלהמשיך לשחק לידיה".

כבל ממשיך ומבקש מחברי הכנסת לנקוט פעולה מעשית. "עד אשר תיפלט מהכנסת, אני פונה אליכם ומבקש לשנות את התגובה שאצל חלקנו היא אינסטינקט ואצל אחרים ניצול מצב תקשורתי, כך שבכל פעם שהיא תעלה לדוכן נצא כולנו מאולם המליאה". כבל גם ביקר את התנהלות עמיתיו בשבוע שעבר והוסיף: "כשצפיתי באירוע ובתגובה של חלק מאיתנו, שהייתה על סף האלימות, אנחנו הופכים אותה לגיבורה ואותנו לנלעגים — והרי זה בדיוק מה שהיא מבקשת להשיג".

ליוזמה של כבל הצטרפו כבר כל 11 חברי הכנסת של יש עתיד, רבים מחברי הכנסת של הליכוד ובהם שרים וסגני שרים, כמה מחבריו לסיעת המחנה הציוני וכן חברי כנסת מהבית היהודי, מכולנו ומש"ס. אפילו יו”ר האופוזציה יצחק הרצוג חתם על המכתב וקרא לכל חברי הכנסת מטעם המחנה הציוני להצטרף אליו. כעת ההחתמה נמשכת, וכבל מעריך כי יגיע בקרוב ל־90 חתימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר