פצצת זמן מתקתקת"

'יתד נאמן' נגד 'חכמי לב': "המלחמה הגדולה רק החלה"

ההקצאה בירושלים לישיבה התיכונית חרדית "חכמי לב" העלתה לסדר היום את היחס לסוגיית הלימוד בישיבות המשלבים לימודי חול. 'יתד נאמן' הבוקר במאמר מערכת חריף נגד הישיבה (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ישראל פרידמן, עורך "יתד נאמן" (צילום: שוקי לרר)

סערת ההקצאה בירושלים לישיבה התיכונית החרדית "חכמי לב" של הרב בצלאל כהן העלתה לסדר היום את היחס של הציבור החרדי לסוגיית הלימוד בישיבות המשלבים בהם לימודי חול.

הבוקר (שלישי) מפרסם הרב ישראל פרידמן, עורך "יתד נאמן" ומקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מאמר מערכת חריף כנגד היוזמה ומכנה אותה "שעטנז".

פרידמן כותב כי עיריית ירושלים אישרה הקצאה למוסד ומציין כי "המלחמה הקטנה" הסתיימה בכישלון זמני, אבל "המלחמה הגדולה" רק החלה.

"היהדות הנאמנה נמצאת תחת מתקפה רוחנית עזה", כותב הרב פרידמן. "גורמים רבים מכיוונים שונים מנסים למעט את לומדי בית המדרש. מאז ששרו של עשו נאבק עם יעקב עד עלות השחר, המלחמה עודנה נטושה. אדום ושרו סמאל, מנהלים קרבות בלתי פוסקים כדי לבטל את עם ישראל מתורה. פעם הם באים בדמותה של ממשלה שמבקשת להעניק לתלמידים החרדים כלים, שיאפשרו להם להחליק בקלות מתוך בית המדרש ולהשתלב בעולם החילוני. אבל לפעמים הם באים במתק שפתיים, תופת צופים. במקביל לתוכנית הכפייה, מופעלת וממומנת תוכנית פיתויים רחבת היקף. מסיון מגוייס עובד שעות נוספות, כדי לרכך את ההתנגדות העזה. כסף בלתי נדלה נשפך ע"י ארגונים שונים "החפצים בטובתו של הציבור החרדי", כדי לפתוח "חלונות הזדמנויות" ולמשוך חרדים מחוץ לחומות המגוננות".

"שובר הגלים של עולם התורה דוחה את כל הקצף המסתער לחופיו. אבל לעיתים זה מתרחש גם בבית ומבית, וזה חמור הרבה יותר. מתחת לפני השטח של היהדות החרדית, נחפרות מנהרות תת קרקעיות. בשולי הציבור החרדי, נטווית תוכנית לשנות את הציבור החרדי מבפנים, להחליש את חוסנו ולערער את יציבותו. התוכנית הזו כוללת הקמת מוסדות "שעטנז" ופריסת מערך של "ישיבות" תיכוניות ברחבי הארץ. דוקא בשעה שהיהדות החרדית מתמודדת עם קשיים, במקום לבצר את החומות, פועלים אותם ראשי המוסדות לייצר אלטרנטיבות פתיוניות. מי שיודע להאזין למסרים שבוקעים משם ולראיונות שהללו משחררים לתקשורת, שומע צפירות עולות ויורדות", מוסיף הרב פרידמן.

פרידמן מזכיר כינוס משותף שנערך ל"מייסדי אקדמיית שעטנז ומוסד תיכון הכלאיים", ומציין כי "הדוברים, רהוטים מאוד, דברו שם על "חזון". אחד מראשי אקדמיית השעטנז הבהיר כי "לא מקליטים פה? זה נוער שקלטנו מעולם הישיבות המיתוגיות. בחזון שלנו אנחנו רואים מודל ישיבה-יוניברסיטי. ילמדו חצי יום לימודי תורה, תורני הישגי, ובשעות אחה"צ יכנסו לאקדמיה והכשרה מקצועית גבוהה. זה החזון שלנו. התחלנו לעשות את זה".

"מגשימי ה"חזון" מבקשים להתבסס ולהתמקם כזרם לגיטימי בתוך הציבור החרדי, ולא מחוצה לו. מי שיודע להאזין, שומע את קריאת התגר המהדהדת שעלולה לפרוץ את חומות בית ד', לקעקע את יסודות הבית האיתן, ולפתח מסלול עוקף ישיבות על טהרת הקודש ולגרור צעירים שעדיים לגדולות".

"גם דוברים מטעם המוסד התיכוני שהצליחו עכשיו לפלוש לשכונה חרדית, תרמו מידע לא מבוטל אודות הסכנה", מוסיף הרב פרידמן. "בין הדברים נחשף אז הקשר המשותף בין אקדמית הכלאיים לתיכון השעטנז. הם הבהירו ש"ילדים שהיכולת שלהם נמוכה צריכים דברים אחרים, לא מה שאנחנו הקמנו". העומד בראש המוסד הדגיש כי הוא מתכוון לחומר אנושי משובח. לימים, בראיון לתקשורת, כשנשאל "מי הנערים" השיב: "מיטב הנוער".

"אבל הדבר החמור ביותר שנאמר באותו כינוס משותף היה כשאותו דובר הבהיר מה הוא עונה לתלמידיו: "כשהרב שך הקים את 'דגל התורה' שאלו אותו איך הוא עוזב את אגודת ישראל שהוקמה ע"י הח"ח וכל גדולי התורה? ענה להם הרב שך: אנחנו אגודת ישראל! אם יש לכם כל כך הרבה טענות נגד החרדים, אז 'אנחנו החרדים', ומי שנגדנו הוא נגד החרדים, מן הסתם". הוא חזר על כך בראיונות תעמולה, שוב ושוב".

הרב פרידמן מוסיף ומאשים כי "זו הפעם הראשונה שהאנשים האלה הפכו את הסילוף לאידיאולוגיה. זו הפעם הראשונה שנעשה נסיון לכבוש את המלכה עמי בבית, "אנחנו החרדים"! אנחנו נתנחל בלב שכונתכם כדי שנוכל להתנחל בלבבות. מדובר באג'נדה, במשנה מסודרת של סילוף. מדובר בהתארגנות חתרנית-רוחנית בקומת המרתף של הבית. המנהל של אותו מוסד שעטנז הבהיר כי מחזור חרדי כלל ארצי עומד בממוצע בין 7000 ל-8000 בנים ורק 200 לומדים לבגרות אבל הוא משוכנע שהפוטנציאל גדול פי עשרה. "כשהמודל הזה יכנס נכון, הוא יוכל לשלב 20-30 אחוז ממחזור. תלמידים יצטיינו גם בתורה, גם בלמודים כלליים וגם ביראת שמים. אנחנו צריכים לקחת מהחרדיות בארה"ב את הדוגמה שזה אפשרי", צוטט המיסד וראש אותו מוסד שעטנז כשהוא חושף בגלוי את משנתו וכוונותיו המסוכנות.

"זו הפעם הראשונה בתולדות היהדות החרדית בארץ ישראל שמנסים להחליף תכלת הישיבה בקלא אילן של ישיבה יוניברסיטי ותיכון שעטנז – ועוד "הם החרדים"! זו פעם ראשונה שמדובר במערכת מסודרת עם מוסדות מגיל היסודי ועד לגיל הלמודים האקדמיים, כתחליף לחינוך הטהור. זו פעם ראשונה שראשי מוסדות שונים מתלכדים כדי לפתח את תוכניותיהם ומבקשים לפלוש לתוך היהדות הנאמנה, ולהחלישה בעת מלחמה! - וכבר הבאנו בעבר חלק מדברים אלה והם טעונים זעקה מחודשת כשהללו מנסים לפלוש לשכונה חרדית.

"זו פצצת זמן רוחנית מתקתקת. חייבים להוציא אותה מהמנהרות, לאוורור. אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. זה לא יכול להתקיים בתוכינו. לא בשכונותינו, לא בקהלינו. את כל אלה חייבים לדון בליבה רותחת. אסור לאפשר להם לצמוח כפטריות רקב בערוגותינו. אסור לאפשר להם לחנך את ילדיהם בבתי אולפנה שלנו ולקבל לגיטימציה שתאפשר להם להרעיל. רב לכם בני עוול. ואנחנו, הבדלו מתוך העדה הרעה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר