ביטול השר"פ

פצועים מפיגועים תושאלו: "רוצים לבחור רופא? תשלמו"

מנהל בית החולים הדסה, מספר על הנוהל חסר הרגישות שהונהג עד לפני זמן מה בטיפול בפצועים שהובהלו בדחיפות לחדר המיון, והכל - כדי להרוויח עוד מעט כסף לקופתו של בית החולים המפורסם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: פלאש 90)

לפני חמישה חודשים נכנס פרופ' זאב רוטשטיין לתפקידו כמנהל בית החולים הדסה, וכעת הוא כנראה חש משוחרר מעט לספר את שראו עיניו בימיו הראשונים ב'הדסה'. דרשו תשלום מפצועים במחלקה לרפואה דחופה כדי לקבל טיפול רפואי מרופאים בכירים יותר, כולל מפצועי פיגועים כשהם מדממים. תופעה זו, בין השאר, היא שהובילה להחלטתו של רוטשטיין לבטל את השר"פ (שירותי הרפואה הפרטית) שעות הבוקר בבית החולים.

לדבריו, היו חולים שהובהלו לחדר מיון אך שם נאמר להם - על ידי מאכערים או ישירות - "אם אתה רוצה את מנהל המחלקה – תשלם כסף", וזאת אף תוך כדי שהחולה פצוע ומדמם.

"מגיע פצוע לחדר המיון", תיאר רוטשטיין בראיון לרשת ב, "נניח פצוע מפיגוע, ואז מישהו שואל אותו אם הוא רוצה לבחור את הרופא המטפל, או שיש מאכערים שבאים אליו או אל המשפחה שלו ואומרים לו 'אתה יכול לבחור את הרופא שאתה רוצה תמורת תשלום".

לטענת מנכ"ל הדסה, כיום תופעות אלו כבר נעלמו מהעולם מאחר והוא עצר אותן מאז נכנס לתפקידו. "היו בהדסה כל מיני שיטות להגיע לחולים. השיטות האלו פסו מן העולם באחד לפברואר כשנכנסתי לתפקיד. חולה שמגיע או פצוע שמגיע באופן דחוף, יודע שבית החולים יטפל בו בלי שום התניה של תשלום".

"התהליך הזה לא היה פשוט", מספר המנכ"ל, "אני גיליתי רופא שלא התיישר עם ההוראה החדשה והמשיך לבצע בשעות הבוקר ניתוחים פרטים. אחר כך הוא התרעם על כך שבית החולים החזיר למשפחה את הכסף ולא שילם לו מעבר למשכורת הרגילה ואז הוא פנה לבית המשפט".

תגובת בית החולים הדסה: "בהדסה החדשה, כפי שציין פרופ' רוטשטיין בדבריו, אין תופעות של שר"פ בשעות העבודה או גם במקרים של חולים דחופים. פרופ' רוטשטיין הוקיע בצורה ברורה הצעת שר"פ כטיפול בחולה דחוף או גם לפצוע. פרופ' רוטשטיין", מכחישים בביה"ח, "מעולם לא עשה שימוש בביטוי 'פצועי פיגוע', לא ידוע לו על מקרה שכזה והפרשנות שניתנה לדבריו היא באחריות העושים שימוש בביטוי זה".

"לא נאפשר שבודדים יכתימו את כבוד המוסד וההישגים של האנשים המצוינים בו", מסיימים ב'הדסה' את תגובתם לחשיפה המזעזעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר