חרדה באוויר

מחשש לפצצה: מטוסי קרב הוזנקו ללוות מטוס 'אל על'

טיסת אל על מניו יורק לתל אביב הבוקר זכתה לכמה דקות של חרדה כאשר מטוסי קרב שווייצרים הוזנקו לעבר המטוס מחשש לפצצה במטוס • לאחר הדרמה המטוס נחת בשלום בנתב"ג (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בסיון תשע"ו | 05.07.16
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

טיסת אל על שהמריאה הבוקר (שלישי) מניו יורק לישראל זכתה לליווי מרתיע, כאשר עברה בשטח האווירי של שווייץ. אל הטיסה הוזנקו מטוסי F-18 של חיל האוויר השוויצרי, עקב התרעה אנונימית שהתקבלה כנראה מהצרפתים על פצצה שנמצאת במטוס.

לקראת השעה 13:00 בצהריים, נחת המטוס בשלום בנתב"ג.

הטיסה המשיכה בדרכה לישראל כרגיל, כשהיא עושה זאת דרך המסלול הרגיל שלה, דרך גרמניה, ששלחה מטוסים משלה ללוות גם כן את הטיסה, עד לייציאה מהמרחב האווירי שלה.

שני מטוסים הוזנקו לעבר הבואינג 747 ויצרו קשר עם הטייס. על פי דיווח בשווייץ, מי שדיווח על כך היו משרדי אל על, אליה הגיעה ההתרעה. חיל האוויר השוויצרי עדיין לא הגיב לתקרית.

מאל על נמסר בתגובה: "התקבלה התראה אנונימית על פצצה במטוס בואינג שטס מניו יורק לישראל, הטיסה נמשכה כמתוכנן, וצפויה לנחות בשלום בנתב"ג בעוד שעה קלה".

טיסות אל על סבלו בשבועיים האחרונים מכמה אירועי בטיחות, אתמול נחתה טיסת אל על מוונציה לתל אביב באתונה מחשש לעשן במטוס. כמו כן, בשבוע שעבר הייתה אל על במוקד חשש ביטחוני נוסף, בעקבות מחדל אבטחתי חמור, טיסה שיצאה מנמל התעופה בן גוריון החלה בתהליך המראה כשאין מאבטחים על המטוס, בניגוד לנהלים.

אנשי צוות המטוס לא הבחינו שהמאבטחים אינם שוהים על המטוס וכבר פתחו בהליכים לקראת המראה כשאחד מאנשי הצוות הבחין במחדל. המטוס שב על עקבותיו באופן מיידי, ובאל על פתחו בחקירה פנימית של האירוע. בנוסף, ההנחיות לצוותים חודדו בעקבות במקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר