באנו לעזור

7 הטעויות הגדולות ביותר באפיית עוגיות

או: איך תגרמו לעוגיות שלכם להפוך לפוטוגניות וטעימות באמת. מדריך חובה לכל אופה מתחיל - 7 כללים שאולי אתם מפספסים בזמן הכנת העוגיות (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |

כדי לאפות עוגיות לא צריך להיות בקיאים במדע הטילים, אבל ישנן כמה טעויות שעלולות לחבל בתוצאה הסופית. אנחנו אוהבים את העוגיות שלנו טעימות ופוטוגניות (לאו דווקא בסדר הזה), וסביר להניח שגם אתם. מדריך חובה לכל אופה מתחיל:

1. המרת מרכיבים

אוקיי, אולי לא נדרש תואר בלימודי חלל, אבל אפייה היא מדע מדויק. אתם לא יכולים להמיר מרכיבים על דעת עצמכם (קמח לבן לקמח מלא, יוגורט במקום גבינת שמנת, סוכר לבן לחום וכו'), ואז להתפלא למה העוגיות יצאו שונות כל כך מאלה בתמונה. רוצים עוגיות בריאות יותר? אין לכם מספיק חומרים? אל תאלתרו. לכו על מתכון אחר.

2. שימוש במרכיבים ישנים

למוצרי אפייה יש חיי מדף ארוכים, אך הם לא בני אלמוות. תבלינים, למשל, מאבדים את כוחם לאחר שנה. כך שאם אתם משתמשים בקינמון, ג'ינג'ר, פלפל אנגלי, אגוז מוסקט ועוד, בשנים האחרונות, כדאי להיפטר מהם. כנ"ל לגבי סודה לשתייה ואבקת אפייה.

כדי לוודא שאבקת האפייה עדיין בתוקף, הוסיפו 1/2 כפית מהאבקה ל-1/2 כוס מים חמים. אם הנוזל תוסס ומעלה בועות - האבקה טובה. כדי לבדוק את הסודה לשתייה, עשו את אותו הדבר, רק הוסיפו 1/2 כפית חומץ למים לפני הוספת הסודה.

3. אתם לא מקררים את הבצק

רוב בצקי העוגיות מבוססים על חמאה, וכדי לחתוך ולעצב אותן בקלות, יש לקרר היטב את הבצק לפני שמתחילים לעבוד איתו. אם הבצק שלכם גילה אי פעם קושי בעיצוב, גלגול או רידוד, הכניסו אותו למקרר למשך 15-30 דקות, ונסו שוב.

לאחר עיצוב העוגיות לצורה, הניחו להם להצטנן היטב בתבנית לפני הכנסתן לתנור, מה שישמור על צורתן גם לאחר האפייה.

4. שימוש יתר במערוך

בצקים של עוגיות לא מגיבים טוב להתעסקות יתר, וכשאתם מרדדים אותם שוב ושוב, מרקמם נפגע והעוגיות יצאו קשות ולא פריכות. התעסקו עם הבצק כמה שפחות.

5. שימוש בידיים

הידיים שלכם הן הכלי היעיל ביותר במטבח, עד שהן לא. במקום עיצוב העוגיות באצבעות, קמחו קצה של כף עץ, ועצבו בעזרתו את העוגיות. התוצאה, אגב, תהיה סימטרית יותר.

אם אתם אופים עוגיות שיחתכו לאחר האפייה, אל תשטחו את הבצק בתבנית בידיים, אלא הניחו אותו במרכז, כסו בנייר אפייה נוסף, ורק אז הדקו את הבצק לכל פינות התבנית באופן שווה.

6. אתם לא מצננים את התבניות בין אפייה לאפייה

בעת אפיית כמות גדולה של עוגיות, תצטרכו לאפות בכמה 'נגלות' - אך אל תשכחו לצנן את התבניות בין אפייה לאפייה (או להשתמש בתבנית אחרת). שטפו את התבנית במים קרים או הכניסו למקרר עד שהתבנית קרה לגמרי, ונגבו היטב לפני השימוש הבא.

7. אתם אופים 2 תבניות בבת אחת ולא מחליפים ביניהן

בגדול, אפייה של יותר מתבנית אחת בו זמנית, אינה אידאלית לעוגיות. אך אם אתם קצרים בזמן, עשו זאת תוך שמירה על הכללים הבאים: כל תבנית תהיה רחוקה לפחות בשלב אחד מתחתית וגג התנור. באמצע האפייה, החליפו את מיקומן של 2 התבניות, כדי לוודא שהחום יגיע לכל העוגיות באופן שווה. יתכן שאחת התבניות תצטרך זמן ארוך יותר בתנור, לכן באפייה כפולה יש לשים אליהן לב לאורך האפייה.

>> ועכשיו אתם: מתכוני עוגיות שווים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר