"חגיגה" מוקדמת

הסיכום התפוצץ והקצבאות נתקעו: אלפי ניצולי שואה מחכים

פארסת קצבאות ניצולי השואה נמשכת: לאחר שמשרד האוצר הודיע כי נפתר המשבר עם החברה האחראית וסגן השר מיהר לקחת קרדיט מתברר שהכל עוד תקוע וה"חגיגה" הייתה מוקדמת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

9,200 ניצולים קשישים ימשיכו להמתין לקבלת קצבאותיהם המעוכבות כבר חודשים ארוכים, מאחר והחברה להשבת נכסי נספי השואה פוצצה את ההסכם,שכמעט נחתם, ולפי שעה הכסף לא עובר. בחברה כבר מיהרו להאשים את האוצר בהתחמקות מתשלום.

כזכור, שלשום (ראשון) פרסם אתמול משרד האוצר כי הגיע לסיכום עם החברה להשבת נכסי נספי השואה שמשלמת את הקצבאות האמורות להסכמה, ולפיה - ילווה האוצר לחברה 30 מיליון שקל בעבור תשלום קצבאות. הסיבה להלוואה היא חוסר נזילות של החברה, ומאבק משפטי שהיא מנהלת למימוש מניות שבבעלותה. סגן השר יצחק כהן (שס) מיהר לפרסם הודעה חגיגית: ״אני שמח שהגענו לסיכום ויש פתרון עבור ניצולי השואה".

לא חלף זמן רב עד שהתברר: החברה להשבה חוזרת בה מההסכם עם האוצר, וטוענת כי האוצר הוא שחזר בו מההסכם ראשון. לטענת החברה, ״משרד האוצר בורח היום מהסיכום שהתקבל רק אתמול במפגש שכינס סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן. בעוד שסוכם על דעת אגף התקציבים במשרד האוצר כי החברה להשבה תתחייב להחזיר לרשות לניצולי שואה את הכספים שתשלם לניצולים רק מתוך התמורה שתתקבל בחברה ממניות אוצר התיישבות היהודים כפי שהציעה החברה להשבה מזה חודשים רבים, ולאחר שהסכם בנאמנות לסיכום הועבר כבר אתמול על ידי החברה לרשות לזכויות ניצולי שואה ולמשרד האוצר, היום "נוצרו" סעיפים חדשים לפיהם הרשות לניצולי שואה מתעלמת מהסיכומים של אתמול״.

בחברה להשבה טוענים שמשרד האוצר לא מתכוון לשלם להם לאלתר את ההלוואה, אלא רק באוגוסט וגם זאת ״לפי רשימות של הרשות ולא אלה שמועברות מהחברה להשבה, ובניסיון להתחמק מתשלום לחלק מהניצולים הנזקקים״.

כתוצאה מהמחלוקת 9,200 קשישים ניצולי שואה אינם מקבלים קצבה של כ- 1,700 שקל מזה כשנה, למעט בפסח אז קיבלו קצבה בזכות הלוואה קודמת שהעמיד האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר