10 גרם בלבד

הקופים הקטנים בעולם - נולדו בירושלים • צפו בווידאו

שמחה בגן החיות התנ"כי בירושלים: בסוף השבוע האחרון נולדו הקופים הזעירים בעולם, זוג תאומים, כמותם קיימים רק ביערות העד בדרום אמריקה. תוחלת חייהם - מפתיעה, ולטובה. צפו (מעניין, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקופים החמודים (צילום וידאו: ארז ארליכמן, ynet; תמונה: שי בן-עמי, גן החיות התנ"כי)

תאומים חדשים לקופי המרמוסט הגמדיים בגן החיות התנ"כי בירושלים. הגורים החדשים נולדו במשקל של 10 גרם בלבד, ובאורך של 7 ס"מ, מזנב ועד ראש. הגורים החדשים, מצטרפים לגורים ה"מבוגרים" שכבר בני חמישה חודשים ולשמחת המטפלים בגן, המשפחה הזעירה מתרחבת. האם מטפלת בגורים הקטנים במסירות וגם האב מסייע מפעם לפעם ונושא את הגורים על גבו.

מנהל ביתן חיות קטנות, טל רומנו, אומר: "אנו שמחים ונרגשים לקבל זוג תאומים נוסף כל כך מהר, ולראות את המשפחה הקטנה גדלה כבר לשישה. נחמד תמיד גם לראות את חלוקת העבודה השוויונית על ידי ההורים, בכל הנוגע בטיפול בגורים".

קופי המרמוסט הם הקופים הקטנים ביותר בעולם. קוף בוגר מגיע למשקל של 150 גרם ולאורך של 20 סנטימטר. המרמוסט מגיע למשקל של 12 גרם לפרטים בוגרים ולאורך של 13 ס"מ בזכות... זנב ארוך במיוחד. בשבי הם מגיע לתוחלת שנים של 12 שנה.

למרמוסטים ישנה פרווה בגוון חום-זהבהב עם סימנים שחורים על הכתפיים, הגב והראש. למרות שמדובר בקוף זעיר במיוחד, הוא ניחן ביכולת מרהיבה לקפוץ למרחק של עד כחמישה מטר ויכול לסובב את ראשו ב-180 מעלות, דבר שמסייע לו במשמר מפני טורפים ביער.

בטבע הם ניזונים מפירות, חרקים ובמיוחד חגבים, עכבישים, חיפושיות, פרפרים ונמלים. המרמוסטים הגמדיים נטרפים בטבע על ידי עופות דורסים ונחשים מטפסי עצים.

בשנים האחרונות הולך וגובר הסחר במרמוסטים מהטבע, במטרה למכור אותם כחיות מחמד אקזוטיות במחירים של אלפי דולרים. בארגוני טבע חוששים כי כדי לספק את הדרישה לקופים מהטבע, הציידים הורגים את האמהות כדי לקחת את הגורים.

הקוף הקטן בעולם מצוי ביערות ברזיל, אקוודור, בוליביה, קולומביה ופרו. בטבע, לא ידוע גודל האוכלוסיה המדוייק באזור, אך על פי איגוד שימור הטבע העולמי, לא מדובר בקוף בסכנת הכחדה. החשש העיקרי כיום לעתידו הוא בשמירה על היערות בהם הוא חי וצמצום הסחר בחיות לחיות מחמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר