"חופשה בחו"ל" • מאיפה הכסף? | הרב ישראל גליס

בימים אלו העיתונות החרדית גדושה במודעות מפתות ובהן שלל הצעות לנופש בחו"ל. הרב ישראל גליס, בטור זועם במיוחד, שואל: "אין ועד רוחני לעיתון? לא הכל זה ביזנעס! מאיפה הכסף?" (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אתם מכירים את העיתון היומי שעושה קמפיין לעצמו, בכל יום שלישי הוא מחולק חינם בתקווה למשוך קונים, זה שיטת שיווק מכובדת ויפה. איזה תועלת יש בזה? בטח המשקיעים והמנהלים חקרו ובוודאי הם חושבים שזה יביא להם קהל יעד חדש. בכניסה לבניין שאני גר בו יש מתוך 22 דיירים 2 מנויים.

אנחנו ביום שלישי ואני מוצא ליד פח הזבל ערימה של עיתונים, החלטתי להרים ולעלל בו ואני די נדהם, אוסף ענק של מודעות של הצעות חופש – קארלסברג, פראג, הרי הקרפטים, לה פלאן, שזה הרי האלפים בגבול שוויץ, צרפת, הולנד, בולגריה, ספרד, סלובניה, אוסטריה, איטליה, רומניה ועוד.

כן יש כמה מודעות קטנות על חופש קיץ בבתי מלון וצימרים בארץ וב"ה יש לנו מבחר ימים, ים התיכון, הכנרת, ים המלח, אילת ועוד.

אמת, גם העיתונות השבועית מציעה הצעות מפתות לנופש בארץ ובעולם אבל הם עיתונות בלתי תלויה, היומן הזה מייצג את עולם התורה, את בני הישיבות, החיים מקיצבה זעומה, ולהשלמה האשה יוצאת לעבודה ואולי גם עבודה עם שעות נוספות, אז מאיפה הכסף לצאת לחו"ל עם הילדים? זה הלוואת משכנתא.

וכשמודעות כאלו מופיעות בעיתון גם בני הבית קוראים ומנסים לברר מה קורה אצל השכנים, ולצורך טיול כזה יש גם הוצאות נלוות.

אותם קוראי העיתון והמודעות מקפידים על השקפה טהורה, בבית נכנסים מוצרי מזון רק בהכשר הכי מהודר, ופתאום יש מודעות עם הצעות מיוחדות, עם הכשרים מרבנים שאת שמם אתם שומעים לראשונה ולא שואלים מי הוא, ובמודעות יש גם הצעות לבילויים כאלו ואחרים, מישהו בדק את רמת הצניעות שם? לזמרים שמופעים שם לא הייתם מעיזים ללכת לשמוע אותם.

שלא יובן וישמע שאני משגיח כשרות וצניעות, גם אני נוסע מדי פעם כשאני מוזמן להרצאות כאלו ואחרות ברחבי הארץ והעולם, אבל התחושה שעיתון שמסמל את ההשקפה הנכונה מציע לבני תורה לנפוש בעולם.

מאיפה הכסף?

אין ועד רוחני לעיתון? לא הכל זה ביזנעס!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר