סוכלה פעולת טרור

השב"כ חשף: מנהרות מתחת למסגדים וכסף שהוסלק בנעליים

נהג משאית מעזה, תמים למראה, נעצר וחשף בחקירתו בשב"כ פעילות מסועפת של חמאס הכוללת הברחת כספי טרור בתוך נעליים וכן מיקום מדויק של פתחי מנהרות מתחת למסגדים בעזה (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנעל בה הוחבא הכסף (צילום: דוברות שב"כ)

בחודש שעבר נעצרו שני פלסטינים מעזה בחשד למעורבות בהברחת כספים עבור חמאס ביהודה ושומרון. בחקירת אחד מהם, איתאללה סרחאן, בן 27, התברר כי הוא שימש נהג משאית בחברה המפנה חול מאתרי חפירת מנהרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הוא מסר מידע רב על אודות פתחי מנהרות שאליהן נחשף, הממוקמים בחלקם מתחת למבנים אזרחיים.

בחקירתו הוא מסר מידע על פתחי מנהרות הממוקמים מתחת למבני מגורים ומתחת למסגדים וכן נקודות שיגור טילים הממוקמות בסמוך למבנים אזרחיים, באופן המסכן את האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

תושב בית להיא, פאיז עטאר, בן 65, הוא העצור השני, ברשותו היה היתר כניסה לישראל לצורכי מסחר, לאחר שעלה כי שימש שליח כספי טרור עבור פעילי חמאס ביהודה ושומרון. הוא נעצר במעבר תרקומיא על ידי שב"כ, צה"ל והיחידה המרכזית של משטרת ישראל.

מהחקירה עולה, כי עטאר התבקש על ידי פעילי חמאס להבריח דרך המעברים השונים כספים עבור הארגון. הוא עשה זאת על ידי החבאת הכסף בנעליים שיועדו לכך, ובסך הכול העביר עשרות אלפי יורו.

כמו כן, העצור סיפק מידע רב על כך שבניו עשו שימוש בביתו לצורך קיום פגישות של חמאס, ושגם שאר בני משפחתו היו מעורבים בפעילות נגד כוחות צה"ל ובחפירת מנהרות.

"מדובר באירוע חמור", אומרים בשב"כ, "הממחיש את הניצול של נכונות ישראל להענות לצרכים ההומניטאריים של האוכלוסיה ברצועת עזה, ומדינת ישראל תפעל לסיכול פעילות זו ולמיצוי הדין עם המעורבים", מסיים השב"כ את הודעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר