קורות חיים מנופחים?

הרשות השניה תבחן מחדש את ההתאמה של סדן לתפקיד

ההאשמות שעלו בתקשורת בנוגע לקורות החיים של רמי סדן וחוסר התאמתו לתפקיד יו"ר הדירקטוריון הביאו את הרשות השניה להכריז שתבחן מחדש את קורות החיים של המועמדים שמינתה (ברנז'ה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילומסך: יוטיוב)

התפתחות בפרשת סדן: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לפתוח בהליך בדיקה לכל חברי הדירקטוריון של חדשות 10 מטעם הציבור שהיא מינתה, ולבחון את ההצהרות שלהם לגבי הניסיון הרלוונטי לתפקיד.

המהלך של הרשות, עליו דווח בכלכליסט, הגיע בעקבות הפרסומים בדה מרקר כי קורות חייו של רמי סדן, יו"ר חדשות 10, שהוגשו לרשות השנייה אינם מדויקים ואין לו את הניסיון הדרוש בכדי להיות חבר דירקטוריון.

על פי חוק החברות הממשלתיות העומד בראש חברה חייב להיות בן לפחות 25 ובעל תואר אקדמי בתחום עיסוקה של החברה. סדן הוא אכן בעל תואר ראשון בפילוסופיה וחינוך מהאוניברסיטה העברית, בעל תואר ראשון במשפטים ובעל תואר שני מוכר בניהול תקשורת מהשלוחה הישראלית של אוניברסיטת קלארק, שפעלה בישראל עד 2010. עם זאת, לסדן אין תואר מאוניברסיטת הרווארד, על אף שהצהיר על כך בבית המשפט.

החוק דורש גם שהמועמד יהיה בעל ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף נכסים משמעותי, בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בתחום עיסוקיה של החברה. לפי דיווחו של סדן, שנות הניסיון הניהולי שלו נגזרו מעבודתו בבית החולים שערי צדק, ומשנים שבהן ייעץ לחברות כמו הארגז, הרבנות הראשית וחברת התרופות גלקסו סמית' קליין.

על פי הדיווח, סדן הציג את עצמו כמי שהיה בעבר דובר בית החולים שערי צדק וטען כי עבדו תחתיו 20 עובדים. בפועל היה סדן הדובר של בית החולים 4 שנים כאשר בית החולים היה קטן בהרבה ונפח הפעילות שלו היה 20% פחות מאשר כיום. בנוסף, תחת סדן לא עבד אף עובד. על פי הטענות בבית החולים לא היו מרוצים מעבודתו של סדן והוא הועבר לתפקיד זוטר כמנהל מחלקת הדפוס של בית החולים.

סדן טען כי היה באותם שנים חבר הנהלת בית החולים, ממונה על כל הפרסומים של בית החולים ואחראי לפרסומים שהופצו בעולם. בהרצאה שנשא סדן בעבר, הוא גם טען כי היה אחראי על יחסי הציבור וחלק ממערך גיוס התרומות של בית החולים ב–24 מדינות, שגייס 30 מיליון דולר בשנה. אך בבדיקה שנערכה סדן מעולם לא היה חבר הנהלת בית החולים. עוד נטען כי בניגוד לדברי סדן, הוא מעולם לא היה קשור לפעילות גיוס התרומות לבית החולים.

עו"ד אילן בומבך מסר מטעמו של סדן: "זהו אוסף של בדותות. סדן סיים את תפקידו כדובר כשהתחלף מנכ"ל שחפץ למנות את איש אמונו. פעילות ההפקה לגיוס כספים בכל העולם נעשתה בניהולו. שתי החברות של סדן לא נסגרו. התפקיד בשערי צדק מעולם לא היה רכש הדפוס, הוא היה אחראי על הדפוס וההפקות השונות של בית החולים לשיווק וגיוס תרומות וממונה על הפרסומים בארץ ובחמש שפות בעולם של המרכז הרפואי. הכפיפות הייתה למנהל (האדמיניסטרטיבי) של המרכז הרפואי. הפעילות בשערי צדק כללה ניהול כל המודעות והקמפיינים. תחת ניהולו עבדו חמישה עד עשרה אנשים במשך רבע מאה. במשך השנים סדן היה אחראי על ניהול הפרסום והשיווק בקונצרן הארגז ובחברות תרופות בינלאומיות".

כזכור, הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות, היא זו שבדקה את קורות חייו של סדן ואישרה אותם. כעת ברשות מתכוונים לבדוק שוב את פרטי המועמדים ולראות האם אכן הם עומדים בתנאים הנדרשים כדי לעמוד בדרישות התפקיד.

מהרשות השנייה נמסר כי "הליך איתור מועמדים לדירקטוריון חברות החדשות מתבצע בהתאם לנוהל קפדני שנקבע בשנת 2010. בהתאם לכך, הרשות השנייה מסתמכת בשלב איתור המועמדים בין היתר על פרטים המגובים בתצהירים חתומים בפני עורך דין מטעם המועמדים, אשר חזקה עליהם שכל אחת ואחד מהם מצהירים דברי אמת. כך גם נעשה בהליך האחרון שהסתיים לפני 8 חודשים. לאור פנייתו מהבוקר של חבר דירקטוריון חדשות 10 מטעם הציבור איתן זינגר, ולאור טענות שעלו בנושא זה ביממה האחרונה, החליטה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לקיים, באופן חריג, הליך בדיקה משפטי נוסף לכל נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10, על מנת לוודא כי אכן הם עומדים על כל העובדות שהוצהרו על ידם במהלך התהליך. ככל שיתברר אחרת, הרשות תטפל בכך בכל חומרת הדין".

נקל לשער שלו סדן לא היה "מעורר את הדובים" בדברים שיוחסו לו (למרות הכחשותיו) על ש"ס ואריה דרעי, אף אחד לא היה מחטט בעברו ובקורות החיים שלו. בש"ס כמובן מחככים ידיים בהנאה וממתינים לראות מה יוחלט ברשות השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר