יום העצמאות בארה"ב: הזיקוקים עלו 800 מיליון דולר. צפו

מאות איש הגיעו בחודש האחרון לטיפול דחוף בחדרי המיון בארצות הברית לאחר שנפצעו מזיקוקים, אבל "החיים צריכים להימשך" ומופעי הזיקוקים ביום העצמאות האמריקני שברו שיא חדש (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זיקוקים (צילום: מתוך ynet; תמונה: shutterstock)

ה-4 היולי - יום עצמאותה של ארצות הברית - צויין אתמול (שני) במדינה בזיקוקים בכל מקום אפשרי. זיקוקים הם כבר חלק בלתי נפרד מחגיגות יום העצמאות בארה"ב, וכמובן שהדבר כבר מתורגם לכסף בסכומים לא צנועים בעליל.

על פי הערכה שפרסמה אגודת הפירוטכניקה האמריקנית, ההכנסות ממכירת זיקוקים עשויות לחצות את רף 800 מיליון הדולרים. בתקופה המקבילה בשנה שעברה, לשם השוואה, האמריקנים הוציאו על הזיקוקים "רק" 755 מיליון דולר.

אף שחלק מהזיקוקים הגדולים אינם חוקיים במדינת ניו יורק, העבירה המדינה לפני כשנה חוק חדש שיאפשר בה מכירה של זיקוקים קטנים. כתוצאה מהשינוי, מדינת ניו יורק צופה לגבות 2 מיליון דולר הכנסות ממיסים ממכירות זיקוקים.

סיבה מרכזית לגידול בהכנסות ברחבי ארה"ב, היא הגידול במספר המדינות שהסירו את האיסור על מכירת זיקוקים בגבולותיהן. כבר חמש שנים שמדינות כמו קנטאקי, יוטה, ניו המפשייר, מישיגן, ניו יורק, ג'ורג'יה ומערב וירג'יניה הסירו את החסם ממכירת זיקוקים בשטחיהן. רק בדלוור, מסצ'וסטס וניו ג'רזי, הזיקוקים עדיין אסורים.

המדינות האוסרות את הזיקוקים, עושות זאת קודם כל בשל שיקולי בטיחות. במהלך החודש האחרון, לא פחות מ-230 אנשים הגיעו לחדרי המיון בארצות הברית בכל יום עם פציעות הקשורות לתפעול זיקוקים - כך לפי נתוני המועצה לבטיחות מוצרים צרכניים במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר