הפילוג באם הישיבות מתמסחר

עושים כסף מהמחלוקת: כתבי יד מסכסוך פוניבז' הוצעו למכירה

הערות בכתב ידו של ראש ישיבת פוניבז' על דברים שנשא בנוגע לסכסוך עם פלג "המחבלים", מוצעות למכירה פומבית. בין היתר נאמר בהערות על הפלג השני: "צריכים לרחם עליהם". תמונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין (צילום: בעריש פילמר)

הפילוג בישיבת פוניבז' מגיע לשוק המכירות הפומביות: דברי חיזוק של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין יועמדו בעוד כשבועיים למכירה פומבית של בית המכירות "ווינרס" (Winner’s). דבריו של ראש הישיבה עוסקים בעימותים בין הפלגים בישיבה, כאשר הגרי"ג אדלשטיין אף מוסיף עליהם הערות ותיקונים בכתב ידו.

בין הדברים, ישנה התייחסות עקיפה למעשי אלימות שביצע כביכול הצד השני במחלוקת (פלג "המחבלים". י.כ.), כאשר ראש הישיבה (פלג "השונאים". י.כ) מסנגר ואומר "ואפילו שהמדובר בבחורים שאינם נמנים על תלמידי ישיבתנו הקד', צריכים לרחם עליהם. כמו אדם שיש לו בן ל"ע שאינו הולך בדרך הישרה רח"ל שהאב סובל ממנו, אבל עיקר צערו מה יהיה עם בנו..."

דברי החיזוק של רבי גרשון. בצד שמאל: ההערות בכתב ידו

בין היתר מבליט ראש הישיבה את החשיבות של אדם הבולם פיו בשעת מריבה ואינו מגיב לחולקים עליו על אף הקושי הגדול שבדבר. על גבי צידו השני של הדף, מופיע משפט בכתב יד, ובקטלוג המכירה נכתב כי "יתכן ומדובר בכתב ידו של הגר"ח קנייבסקי".

הצד האחורי, המיוחד למרן רבי חיים קנייבסקי

מחיר הפתיחה של הפריט עומד על סך 300 דולרים, ולהערכת בית המכירות הפומביות הוא יימכר במחיר שבין 400$ ל-500$.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר