מתנגדים כרגיל

האמריקאים תוקפים את החלטת נתניהו לבנות בירושלים: תהליך כיבוש שיטתי

מזכירות המדינה האמריקאית תקפה בחריפות את החלטת נתניהו וליברמן לבנות בירושלים 800 יח"ד חדשות בעקבות גל הטרור. לדבריהם הבניה מערערת את האפשרות לשתי מדינות לשני עמים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מעלה אדומים (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

הממשל האמריקאי יצא אמש (שלישי) בביקורת חריפה נגד החלטת ראש הממשלה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים. במחלקת המדינה האמריקנית אמרו כי אם הדיווחים על בנייה ישראלית חדשה מעבר לקו הירוק הם נכונים, זה "נראה כמהלך שיטתי להשתלטות על אדמות פלסטינית".

ההודעה החריפה של מחלקת המדינה בוושינגטון נמסרה לאחר שכתגובה לגל הטרור האחרון אישרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן תכניות לבנייה של 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. "אם הדיווח נכון, זה צעד נוסף במה שנראה כמו תהליך שיטתי להשתלטות על אדמות, להרחבת התנחלויות ולאישור מאחזים - דבר שמערער את היסודות לשתי מדינות לשני עמים", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי.

על פי התוכניות, אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות ועוד כ-100 דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. לצד זאת, סוכם על בניית 600 דירות לתושבי השכונה הערבית בית צפאפא שבירושלים מה שעורר ביקורת חריפה על ההחלטה בקרב שרי הימין וחברי הכנסת שטענו כי הבנייה בשכונה הערבית תביא לחלוקתה של ירושלים ופגיעה בשכונת גבעת המטוס היהודית הסמוכה.

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, אמר כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסיה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית - גבעת המטוס".

אישור תכנית הבנייה בירושלים ובמעלה אדומים התבצע לאחר החלטה לבנות 42 יחידות בקריית ארבע, שעליה הודיעו נתניהו וליברמן במוצאי שבת אחרי ביקור ניחום אבלים בביתה של הילדה הלל יפה אריאל הי"ד בת ה-13 שנרצחה במיטתה בגבעת החרסינה שבקריית ארבע.

בימין טוענים כי בכל מקרה מדובר, הן בירושלים והן בקרית ארבע במכרזים ממוחזרים שכבר הוכרזו בעבר, אך בפועל לא נבנתה אפילו יחידת דיור אחת והם מקווים כי הפעם יואיל נתניהו גם לאשר את הבניה עצמה ולא רק לשחרר הצהרות לאוויר. למרות ההצהרות האמריקאיות בישראל מודעים לעובדה שמדובר בחצי השנה האחרונה של אובמה שיחשוב פעמיים האם לתקוף את ישראל בפומבי ולפגוע בעקיפין במועמדת מטעם הדמוקרטים, הילרי קלינטון שזקוקה לתמיכה היהודית כדי לחזור לבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר