רשות המיסים דורשת מלקוחות: תנו מידע על מתקין המזגנים

אלפי לקוחות קיבלו מכתבים מרשות המיסים, שדורשים מהם לדווח להם תוך 30 יום מי התקין להם את המזגן, ומה הסכומים ששילמו לו. יצוין כי לפי החוק הארחים מחויבים להשיב לרשות המיסים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התקנתם מזגן? ברשות המיסים רוצים שתלשינו על טכנאי המזגנים שלכם. אלפי ישראלים קיבלו בשבוע האחרון מכתב מרשות המסים, שבו היא מודיעה להם שהיא יודעת שבביתם או בעסק שלהם הותקן מזגן, והיא דורשת מהם למסור בתוך שלושים יום מידע על מתקין המזגן: מה שמו, כמה כסף שולם לו ומתי נעשתה ההתקנה.

מדובר בדרישה שתואמת את החוק, פקודת מס הכנסה מאפשרת לרשות לדרוש מאזרחים מידע על הכנסות והוצאות שלהם ושל אחרים, והאזרחים חייבים לענות לדרישה זאת. כדי לאתר את הרוכשים נעזרה הרשות בנתונים של חברות המזגנים הגדולות.

ברשות המסים מעריכים, על פי הדיווח ב"כלכליסט" שחלק ניכר ממתקיני המזגנים פועלים בצורה של תיווך, הם רוכשים את המזגנים מהחברות הגדולות, רושמים אותם על שם הלקוחות, אך את ההתקנה עצמה הם עושים ללא כל רישום ובלי זכר לכך שהיו מעורבים בתהליך. לפי החשד, הם גובים את הכסף במזומן או מוציאים חשבונית קטנה מהסכום ששולם בפועל.

מכיוון שהתקנת מערכת מיזוג יכולה להגיע לאלפי שקלים, מדובר בהעלמת מס הכנסה ומע”מ בהיקף נרחב. ברשות המסים מעריכים כי לחלק מהמתקינים כלל אין תיק ברשות המסים, כך שהמידע שיגיע מהאזרחים אמור להרחיב את בסיס המס ולהגדיל את ההכנסות ממסים גם בטווח הארוך.

זוהי לא הפעם הראשונה שברשות המיסים שולחים מכתבים כאלו, לפני שנתיים שלחה רשות המסים 118 אלף מכתבים לאנשים שעל פי החשד העלימו מס. כ־50 אלף מהמכתבים נשלחו לבעלי מספר דירות שאמורים לשלם מס מהשכרתן. כ־80 אלף מהנישומים השיבו למכתב והסדירו את המס. בחודשים האחרונים החלה רשות המסים לחקור חלק מהנישומים שהתעלמו גם מהמכתב השני ששלחה להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר