חשד לשחיתות

עובד בבית הדין הרבני נעצר בחשד שהדליף מידע מתוך דיונים

עובד בית הדין בנתניה נעצר על ידי מחלק ההונאה של משטרת ישראל בחשד שהדליף מידע מתיקים. העובד מכחיש בתוקף את ההאשמות והוא הורחק מבית הדין ושוחרר למאסר בית (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר, פלאש90)

יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרת ישראל עצרה בשבוע שעבר לחקירה עובד בבית הדין הרבני בנתניה בחשד שעשה שימוש בסמכותו כדי להדליף מידע מתוך תיק שהתנהל בבית הדין. במהלך החקירה אף עלה חשד כי העובד קיבל הצעה כספית בתמורה למידע, אך בחקירתו הכחיש זאת ובמשטרה אכן השתכנעו כי לא לקח כסף לכיסו.

על פי הדיווח ב"וואלה" דיינים בכירים בבית הדין, בהם דיין ששמו עלה כמועמד לתפקיד בבית הדין הרבני הגדול וכן המזכיר הראשי בבית הדין, מסרו עדות בחקירה לבקשת המשטרה. החשוד עצמו נחקר פעמיים, ובתום החקירה הראשונה שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית למשך חמישה ימים והורחק למשך שבועיים מבית הדין.

עורך דינו של החשוד, רון פרסטר, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש בכל תוקף ובאופן חד משמעי את החשדות המיוחסים לו. הוא מסר גרסה מפורטת וסדורה, במסגרתה הסביר את שנדרש להסביר. ברור לי כי בסופו של יום כל העניין יסתיים בלא כלום".

זו אינה הפעם הראשונה שבה פקידים בבתי הדין נעצרים בחשדות דומים. לפני שנה עצרו חוקרי מפלג ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה פקיד בבית הדין הרבני בירושלים ואדם נוסף, בחשד שפעלו יחד ותמורת תשלום כספי קידמו והשפיעו על החלטות בבית הדין. על פי החשד הפקיד השפיע על החלטות שהתקבלו בבית הדין הרבני ונגעו לענייני גט, משמורת, הסדרי ראיה, עיכוב יציאה מהארץ, ערבויות וכיוצא בזה. אך בסופו של תהליך לא הוגש כתב אישום והסיפור התפוגג כלא היה.

בהנהלת בתי הדין הרבניים אמרו כי העובד הורחק מבית הדין עד לסיום החקירה. "הנהלת בתי הדין פועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה ותפעל בכל חומרת הדין אם יתבררו כי קיימים ממצאים פליליים", נמסר.

מהמשטרה נמסר: "אנו לא מתייחסים לחקירות מתנהלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר