קרטל הסמים בישיבה

היום יוגש כתב האישום נגד שני תלמידי הישיבה שהבריחו סמים

כתב האישום שיוגש היום נגד שני תלמידי הישיבה מבני ברק, חושף מערך מתוכנן היטב של הברחת סמים קשים בכמות סיטונאית, על פני תקופה ארוכה, מגרמניה לטורקיה ומשם - לישראל (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסמים נחשפים בנתב"ג (צילום: דוברות המשטרה)

היום (רביעי) בצהריים, יוגש בבית המשפט המחוזי-מרכז כתב האישום נגד שני תלמידי הישיבה מבני ברק, באשמה שהבריחו - מגרמניה לישראל - כמות מסחרית של סמים קשים. עוד קודם, יוקראו, כנהוג, פרטי כתב האישום באזניהם של החשודים השוהים כעת במעצר. נציגת הפרקליטות, עו"ד מיטל אילן, תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים, ובאשר לעצור השלישי בפרשה - "אנו בוחנים את מוצקות הראיות נגדו", אומרים בפרקליטות.

על פי כתב האישום, הנאשמים ימ"T וא"ה תכננו עם אדם נוסף לייבא לישראל סם מסוכן - וכן אבקה מאותו סוג - מסוג MDMA בכמות עצומה.

במהלך השנתיים האחרונות - מתאר כתב האישום - יצא ה' מישראל לאוקראינה מספר פעמים בשליחותו של א', ובשובו העביר לידיו מזוודות. בשלב מסוים הוא אף פנה לא' וביקש להמשיך ולטוס לחו"ל בשליחותו - תמורת תשלום - ולהביא לו משם מזוודות. כמו כן, הנחה א' את ה'להוריד אפליקציית הצפנת מסרים ודרכה לתקשר בהמשך פעילותם.

אחר כך, רכש עבורו א' כרטיס טיסה לברלין והעביר לו את הכרטיס בדואר האלקטרוני. לפני כחודש נפגשו שניהם בנתב"ג, שם מסר א' לה' מזוודה ריקה ו-2000 שקלים עבור הוצאות הנסיעה. בברלין נפגש ה' עם אדם נוסף וקיבל ממנו לידיו מזוודה - בה הוטמנו הסמים בדופן כפולה.

כעבור מספר ימים, עדכן א' את ה'על "שינוי בתוכנית", ושלח אליו כרטיס טיסה עדכני בדואר האלקטרוני, מגרמניה לישראל דרך טורקיה, ליום ה-16.6.16 בערב. בהמשך היום עדכן ה' את א': "אני בשדה אחרי צ'ק אין" וזה איחל לו "בהצלחה" ושאל אותו אם הוא "מסתדר עם הכל", וה' השיב: "ברוך השם. מקווה גם באיסטנבול להסתדר".

עו"ד רועי אטיאס

ב-17.6.16 לפנות בוקר, נחת ה' מברלין בטיסת המשך דרך טורקיה לישראל, כשהוא נושא עמו את מזוודת הסמים. עם הגעתו ארצה הוא התבקש ע"י אנשי המכס בנתב"ג לשים את כבודתו בשיקוף, והוא עשה כן תוך שהוא מעדכן את א' בהודעה בת שתי מילים: "עלו עליי" - מתאר כתב האישום החמור את השתלשלות המעשים הפליליים.

פרקליטו של א', עו"ד רועי אטיאס, אומר בתגובה ל"כיכר השבת": "טרם ראינו את כתב האישום ואנחנו למדים עליו מהתקשורת, שזו עובדה מדאיגה בפני עצמה. לגופו של עני , לנאשמים עומדת טענת הגנה מצויינת, לפיה הם לא שיערו שמדובר בסמים. המדינה מבינה שלא מדובר בסוחרי סמים, אלא בבחורים שנוצלו בעבור נזיד עדשים. לצורך הרשעתם תידרש ראיה שהם ידעו שמדובר בסמים, וכן שחפצו בתוצאה של יבוא הסמים (דווקא) ארצה - ולא שום דבר אחר, כסיגריות למשל. זו תהיה משימה בלתי אפשרית, משום ברור שלא כך פני הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר