בשורות טובות

שוחררו כל היהודים שנעצרו על העברת ספר התורה העתיק לישראל

סגן השר, איוב קרא חשף כי כל היהודים שנעצרו על ידי השלטונות בתימן שטענו כי ספר התורה העתיק שהועלה לישראל הוא רכוש העם התימני, שוחררו מהכלא (חדשות בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
קרא עם היהודים שעלו מתימן (יח"צ)

"כל היהודים והערבים שנעצרו בצנעא שבתימן בשל ספר התורה שהוצג לא מזמן בפני ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו ע"י גל העליה האחרון מתימן שוחררו לביתם אמש" כך חשף סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא במהלך כנס גדול שערך סניף הליכוד בנתניה.

כזכור, לפני כמה חודשים הועלו כמה מאחרוני יהודי תימן לישראל ועימם ספר תורה עתיק במיוחד. הפרסומים בישראל סביב ספר התורה הגיעו לשלטונות התימנים, שטענו כי ספר התורה הוא אוצר תרבותי של תימן והברחתו היא עבירה על החוק. בין העצורים היה גם רבה של צנעא הרב יחיא בן יוסף, שנעצר על ידי המורדים החות'ים בחשד שסייע להברחת ספר התורה. כמו כן, שלושה עובדים בשדה התעופה בצנעא נעצרו בחשד שסייעו גם הם להברחה.

נתניהו עם ספר התורה (צילום: לע"מ)

לפני כחודש התבשרנו על שחרורו של הרב וכאמור אמש דיווח קרא על שחרורם של שני היהודים הנוספים שהיו עצורים בפרשה. קרא הוסיף כי בכלא בעמראן שבתימן מוחזק יהודי ישראלי נוסף ושנעשים מאמצים כבירים לשחררו בהקדם. קרא סירב לגלות פרטים נוספים על הפרשה.

בתימן מתגוררים היום כ-50 יהודים בלבד רובם מפוזרים ואינם במסגרת קהילה מסודרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר