הסוף לטרטור

פוניתם באמבולנס? בית החולים יצטרך להודיע למד"א אם אושפזתם

חוק חדש שעבר בקריאה טרומית קובע כי בתי החולים צריכים לשאת באחריות להודיע למד"א במקרה של אשפוז כדי למנוע את טרטור החולים בדרישות תשלום כאשר הם פטורים מכך (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

הסוף לטרטור חולים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מגן דוד אדום (תיקון - מידע בגין אשפוז), התשע"ו-2016 של חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי ואורלי לוי אבקסיס.

על פי החוק יחויב בית חולים להודיע בתוך 14 ימים למגן דוד אדום האם מטופל שפונה באמבולנס לאותו בית חולים אושפז בו כדי למנוע את המצב העכשווי בו הוא מקבל דרישות תשלום ממגן דוד למרות שקופת החולים אמורה להסדיר את התשלום.

בדברי ההסבר נכתב: "לצורך גביית התשלום עבור שירותי הסעה של מגן דוד אדום לבתי חולים, נדרש למגן דוד אדום המידע האם המטופל אושפז או לא, כדי לדעת האם לשלוח דרישת תשלום לקופת החולים במקרה שהמטופל אושפז או למטופל עצמו במידה ולא אושפז. בתי החולים מתעכבים במסירת מידע זה, דבר שגורם לאי הסדרת התשלום, כך שלעיתים מגיעים דרישות תשלום למטופל עבור אשפוזים לאחר זמן רב. ההצעה מבקשת לחייב את בתי החולים למסור מידע בסיסי זה תוך 14 יום למגן דוד אדום ובכך להקל את הסדרת התשלום עבור כלל המטופלים."

ח"כ מועלם רפאלי יוזמת החוק מסרה: "ארגוני ההצלה בישראל אינם חברת הסעות המספקת את שירותיה בחינם. האמבולנסים הם כלי רכב שעלות אחזקתם יקרה מאוד וברור לכולם שמישהו אמור לשלם על פינויו של מטופל אל בית החולים. לא ראוי ולא נכון שמטופלים ימצאו את עצמם 'נרדפים' בדרישות תשלום לכיסוי עלויות הפינוי, כאשר הם בכלל לא אמורים לשלם על זה – אלא קופות החולים. הבירוקרטיה והפרוצדורות בין בתי החולים, ארגוני ההצלה וקופות החולים לא יכול להיעשות על גבם של המטופלים".

37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן תוכן לקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר