גזענות או אילוצי ביטחון?

בראשון לציון רוצים 'חוף נפרד' ל... פלסטינים

כבר זמן רב שגורמים רשמיים בישראל מארגנים אוטובוסים עמוסים בתושבי השטחים - לרחצה בחוף הים בראשון לציון. "התושבים מפחדים מהם", טוען חבר מועצה ומציע להקים להם חוף נפרד (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך rimtoday.net)

הצעה דחופה מקודמת בימים אלו במועצת עיריית ראשון לציון, לפיה - ייפתח חוף רחצה נפרד, לערבים תושבי השטחים, המגיעים לאחרונה באופן מאורגן לרחוץ בחופי העיר במהלך ימי השבוע. מי שמנסה לדחוף לביצוע התכנית, הוא מאיר עקיבא, חבר המועצה מטעם מפלגת שס.

"הכל החל בעקבות פניות תושבים, שטענו כי הם חוששים מהרוחצים הערבים עקב גל הטרור", אומר עקיבא לאתר וואלה שמפרסם את הידיעה. לטענתו, לאורך ימות השבוע מגיעים לחופי ראשון לציון אוטובוסים ועליהם תושבי השטחים. בעקבות הגעתם, לדבריו, הפסיקו תושבים רבים מהעיר לפקוד את חופי הים, משום ש"הם מפחדים שמישהו מאותם רוחצים ערבים יוציא סכין ויפגע ביקיריהם. אני יודע שחלק מהתושבים יגידו שאני גזען אבל חלק אחר יגיד שאני שפוי", אומר חבר המועצה. "אני אמנם מכליל, אבל אני חושב שזה בצדק. אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים שלנו מהאינתיפאדה, ואני לא מאמין לטוב שבהם ולא לרע שבהם, מבחינתי שווה לי להגיש הצעה שהיא מעט גזענית אבל היא תדאג לציבור שלם".

לטענת חבר שס בעירייה, "המציאות שבה תושבי השטחים מגיעים לרחוץ בראשון לציון נכפתה על התושבים, ולכן נקים להם חוף משלהם. יהיה להם חוף שמור, כך שאנחנו נדע שהילדים שלנו בטוחים בחופים במהלך חודשי קיץ. אנחנו חייבים לדאוג לשלומם של ילדינו, לא יכולים להפקיר אותם למחשבה שאותו ערבי שמגיע לנפוש על חוף, ואנחנו מבינים שהפיוז אצלם נדלק בשנייה והדקירות אצלם זה עניין של מה בכך, אין להם סנטימנטים לאף אחד".

"מי שהרוויח את זה ביושר - זה הם", מסביר עקיבא, "אנחנו צריכים להתנהג לפי הלך הרוח שנמצא היום ברחוב, שאנחנו רואים שיהודים שיושבים במסעדה ורק בגלל שהם יהודים באים ויורים בהם בזמן האוכל. מי זה הפסיכי הזה שיכול לתת להם עם תעודת זהות ירוקה לבוא ולשחות עם הילדים שלנו בים? אני חושב שזאת דרישה הגיונית ביותר להרחיק אותנו מאתנו. לא רוצים לעשות שום פעולה שאולי תוביל לפגיעה של ילדינו, זאת זכותנו המלאה".

ראש המטה למאבק בגזענות, עו"ד נידאל עותמאן, הגיב על הרעיון ואמר, ש"זו הצעה מקוממת, מעוררת סלידה וחשוכה של חבר מועצת העיר ראשון לציון. סלקציה לא חוקית ולא מוסרית על רקע גזעני שעל פיה נוהגים בעלי עסקים ומקומות בילוי פרטיים היא תופעה שנלחמנו בה בשנים האחרונות בכל דרך אפשרית, אך כשהצעה כזו מגיעה לשולחן רשות מקומית או משרד ממשלתי וציבורי כלשהו - הרי שמדובר על עליית מדרגה מדאיגה במיוחד".

תגובת עיריית ראשון לציון: "אנחנו מציעים לא להתייחס ברצינות לכל הגיג של חבר מועצה מהאופוזיציה, שמבקש לראות את שמו בתקשורת. ההצעה גזענית ואין לה מקום בראשון לציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר