יום הספר

סוכלה הכוונה להקצות לחרדים יום נפרד בספרייה העירונית

כמעט וניתנה לחרדים האפשרות ליהנות אחת לשבוע מהספרייה בראשון לציון - עד שקמה מהומה וסיעת מרצ המקומית שמה רגליים ליוזמה. האם החרדים לא זכאים לשירותים בסיסיים? (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גם לחרדים מגיע. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בחודשים האחרונים נבחנה בעיריית ראשון לציון האפשרות לסגור את הספריות העירוניות לציבור החילוני בימי רביעי, שבהן הן בכל מקרה סגורות כמעט תמיד, במטרה שהחרדים בעיר יגיעו ביום זה וייהנו מהשירות. אתמול (שלישי), בעקבות לחצה של סיעת מרצ בעירייה, הוחלט לא לממש את הרעיון.

לפני כמה חודשים, פנה אבי ארזי, יו"ר מרצ בעיר, לראש העירייה דב צור בענין זה: "חבל שהעירייה תכננה לפתוח את הספריות בימי רביעי רק למגזר מסוים ובכך לפגוע במגזר אחר. החילונים מקבלים את הציבור החרדי ומבקש לחיות איתו יחדיו" מיתמם חבר המועצה, "וכך ראוי שיהיה גם הפוך, ללא ניסיונות הדרה של ציבור שלם, ממקומות ציבוריים דוגמת הספריות העירוניות".

"מי שאכזב כאן יותר מכל הוא ראש העיר דב צור, שבמקום לעמוד על משמר זכויות תושביו, העדיף להיכנע ללחציהם של החרדים", ממשיך אבי ארזי לתקוף ולהסית. "רק לאחר שהבין כי האפליה הזו עלולה לעלות לו בחיוב אישי, בגין תביעה אזרחית או לחילופין עתירה מנהלית נגד העירייה, החליט לחזור בו מההחלטה ובמקום להדיר רק את החילונים, החליט להדיר את כל תושבי ראשון מהספריות העירוניות במהלך יום רביעי", אומר ארזי לאתר וואלה שמפרסם את הידיעה. "תפקיד הרשות המקומית היא מתן שירותים לתושב ולא עסק פרטי שמנוהל על פי גחמות פוליטיות כאלה ואחרות".

תגובת עיריית ראשון לציון: "בימים אלו אנו בוחנים מענה אחר לציבור החרדי, היות ולאחר בחינת תוצאות הפיילוט שנערך בספריות הציבוריות החלטנו שלא להמשיך את הפעילות במתווה שתוכנן מראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר