מתקפה חריפה

"אלי בן דהן הוא 'יהודי החצר' של הבית היהודי, פוגע בספרדים"

גורמים המקורבים לחברי הוועדה למינוי דיינים תוקפים בחריפות את סגן השר אלי בן דהן וטוענים כי הוא מוביל את ההתנגדות לרוב ספרדי בבית הדין הגדול: "הוא פועל להמשיך את הקיפוח" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי בן דהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר שהרבנים הראשיים וח"כ ישראל אייכלר הודיעו הבוקר (רביעי) כי לא ישתתפו בישיבת הוועדה למינוי דיינים בעקבות הודעתו החד צדדית של יו"ר הוועדה על שינוי מועד הישיבה והתברר כי אין הסכמות בין חברי הוועדה, יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ הודיע כי יפעל לקיים ישיבה והצבעות בהקדם האפשרי.

גורמים המקורבים לחברי הוועדה תוקפים בחריפות את סגן שר הבטחון אלי בן דהן ואומרים ל"כיכר השבת": "לא יתכן שהספרדי הבכיר היחיד בבית היהודי מוביל את ההתנגדות לרוב ספרדי בבית הדין הגדול, היחס של הבית היהודי לספרדים כפחותים חייב להיפסק, לא יתכן שהבית היהודי בניצוחו של עושה דברם אלי בן דהן שמשמש "יהודי החצר" שלהם, יפעלו על מנת להמשיך את קיפוח הספרדים ולהכשיר את האפלייה".

המתקפה החריפה מגיעה בעקבות התעקשותו של אלי בן דהן למינוי הרב שפירא, אב"ד נתניה, לחבר בית הדין הגדול על חשבון המשבצת הספרדית בוועדה ובכך להוביל לשינוי מצב היסטורי בבית הדין הגדול, כך שיכהן בו רוב אשכנזי.

בעולם הדיינות הספרדי ובקרב דיינים לשעבר בבית הדין הגדול התייחסו גם כן לעניין ואמרו כי "מרן הרב עובדיה זצ"ל נלחם תמיד כנגד האפליה החריפה של המפלגות הדתיות, צריכים להיות גאים להילחם על מעמדם של הספרדים בבתי הדין הרבניים".

"אין מדובר רק בעניין של צבע עור ומוצא, דעתו של מרן הרב עובדיה זצוק"ל הייתה מאז ומתמיד כי דיינים ספרדים נוהגים בכוחא דהיתרא הרבה יותר מהאשכנזים, ולכן ההתנגדות של אלי בן דהן והבית היהודי למינוי ספרדים היא צביעות, הם הרי טוענים כל הזמן שהם רוצים להקל על העגונות והממזרים, אם באמת היה איכפת להם מסבלן של עגונות הם היו משתפים פעולה ונותנים את ידם למינוי דיינים עם כוחא דהיתרא שיודעים לפתור בעיות ולא ממנים דיינים על פי אינטרסים וקירבה מפלגתית".

מלשכת בן דהן נמסר בתגובה: "כל הספינים שבעולם לא יעזרו. מי שמעכב את מינוי הדיינים הם ש"ס. הרב בן דהן עומד על דעתו כי רק הציונות הדתית תקבע מיהם מועמדיה, הציבור החרדי לא יקבע לה מיהם מועמדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר