עתירה לבג"צ

משפחת אבו חד'יר מבקשת: "להרוס את בית הורי הרוצח"

משפחתו של מוחמד אבו חדיר פנתה לבג"צ בבקשה להרוס את בית משפחתו של יוסף חיים בן דוד, רוצח בנם - כפי שנעשה במקרים של מחבל פלסטיני. אביו של הרוצח, הוא רב מוכר מאזור הר נוף (בארץ)

הריסה, ארכיון (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בני משפחתו של מוחמד אבו חדיר שנרצח על ידי יוסף בן דוד ושני קטינים שסייעו לו, הגישו עתירה לבית המשפט העליון בבקשה להרוס את בתיהם של הורי הרוצחים, כפי שפועלת מדינת ישראל במקרים של מחבלים שרצחו ישראלים. כך דווח הערב (רביעי) בערוץ 10.

על פי הדיווח, בעתירה שהגישו ההורים נכתב כי "מעשה הטרור נשוא העתירה דנן עולה בחומרתו ובהשלכותיו לאין שיעור על כל מעשה טרור אחר המבוצע על ידי פלסטינים וזאת, בין היתר, מאחר ומבצעי המעשה ניצלו את מעמדם כאזרחים וביצעו את אשר ביצעו תוך שהם בזים למערכת החוק, בזין לקיום המדינה ולערכים שהמדינה קמה עליהם".

השחזור של בן דוד (ערוץ 10)

על פי הדיווח, לעתירה צירפו הוריו של אבו חדיר את מכתבו של היועץ המשפטי של משרד הביטחון שהשיב להם בעקבות פנייתם בנושא לשר הביטחון לשעבר, משה יעלון, כי קיים הבדל בין הרצח של אבו חדיר לבין פיגועי טרור מצד פלסטינים, שכן במקרה הנוכחי אין צורך בהרתעה לאור הגינוי של האירוע מקיר לקיר בקרב הציבור הישראלי, שלא קיים בהכרח בקרב הפלסטינים.

בתגובה טוענים ההורים כי מדובר בשיקולים לא מבוססים בעקבות ההקצנה בימין הקיצוני, כשהם מביאים את הרצח של בני משפחת דוואבשה כדוגמא. "החלטתו של שר הביטחון להימנע מאכיפת סמכותו הינה בלתי מוצדקת, מבססת הפליה, מכוננת הקלה לפעילים הקיצוניים", הם כותבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר