העימות נמשך

נתניהו תוקף: מכירים את עמדת ארה"ב והיא לא מקובלת עלינו

ראש הממשלה שנמצא בביקור ממלכתי באפריקה וזוכה לכבוד גדול ולקבלת פנים חמה במיוחד השיב לביקורת האמריקאית על תכניות הבניה בירושלים ואמר כי אינה עומדת בדרכו של השלום (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ברואנדה (לע"מ)

העימות בין ירושלים לוושינגטון נמשך ונתניהו שנמצא בביקור ממלכתי באפריקה הגיב אמש (רביעי) נחרצות לביקורת האמריקאית על הבניה בירושלים ומעלה אדומים ואמר כי עמדת האמריקאים אינה מקובלת עליו.

"עמדת האמריקאים אינה חדשה, ואינה מקובלת עלינו. הבנייה בירושלים והבנייה במעלה אדומים, עם כל הכבוד, היא לא זו שמרחיקה את השלום. מה שמונע את השלום זה קודם כל ההסתה המתמדת נגד קיומה של מדינת ישראל", אמר נתניהו.

נתניהו, שכאמור נמצא במסע דיפלומטי ברואנדה כחלק מהמסע שלו באפריקה, הוסיף: "אנחנו מוכנים כל הזמן לנהל משא ומתן ישיר ללא תנאים עם שכנינו, אבל הם אינם מוכנים לקיים אותו איתנו. אלה שני הדברים שמונעים את השלום ולא עוד כמה דירות ליד עיריית מעלה אדומים, או כמה שכונות בירושלים".

על פי התוכניות, אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות ועוד כ-100 דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב זאת לצד 600 יחידות דיור בבית צפאפא הערבית. "אם הדיווח נכון, זה צעד נוסף במה שנראה כמו תהליך שיטתי להשתלטות על אדמות, להרחבת התנחלויות ולאישור מאחזים - דבר שמערער את היסודות לשתי מדינות לשני עמים", אמר על כך דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי שלשום והרגיז את הימין בישראל.

נתניהו באפריקה (וידאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ)

נתניהו יכול בינתיים להכתיר את המסע באפריקה כהצלחה גדולה בחיזוק היחסים עם היבשת השחורה מה ששומט לחלוטין את תיאוריית הבידוד הבינלאומי בה מנופף השמאל בהתלהבות כבר יותר מעשור.

הביקור של נתניהו מצליח לעורר חוסר נוחות גם בקרב מדינות ערב. מזכ"ל הליגה הערבית החדש, אחמד אבו אל-ריט, התייחס אתמול בשיחה עם עיתונאים לסיורו של נתניהו באפריקה ואמר כי "היחסים בין מדינות ערב למדינות אפריקה טובים בכללותם ולא צריכים להיות מושפעים מהביקור של נתניהו". הוא הזכיר את העמדות של מדינות אפריקה התומכות בסוגיה הפלסטינית בארגונים הבינלאומיים והוסיף: "הביקור של נתניהו הוא ניסיון לשבור את הבידוד הבינלאומי שישראל סובלת ממנה בגלל הכיבוש ופעולותיה הגזעניות. היא מנסה לשווק את עצמה כמדינה מן המניין שיכולה לסייע במתן ביטחון ופיתוח לאחרים", ועל פי הלחץ של הליגה הערבית מסתבר שהוא גם מצליח לא רע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר