לא מתחרט

טראמפ: זה רק כוכב, לא הייתי מוריד את המודעה

המיליארדר האמריקאי לא מאכזב וממשיך לשמור על הבחירות בארה"ב מעניינות במיוחד. הוא דחה את ההאשמות כי הוא אנטישמי בשל השימוש בסמל המגן דוד ואמר כי מדובר בכוכב בלבד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המועמד הרפובליקני המיועד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (חמישי) לפרסום הכרזה בטוויטר שבה מופיע סמל מגן דוד ועליו הכיתוב "המועמדת המושחתתת מאז ומעולם" לצד תמונתה של יריבתו המסתמנת הילרי קלינטון, על רקע שטרות כסף – ציוץ שעורר סערה רבה וגרם לצוות הקמפיין שלו להסיר אותו אחרי שלוש שעות למרות הטענות כי מדובר בסמל של כוכב שריף אמריקאי מה שמתאים גם לרוח הדברים של הציוץ.

"זה רק כוכב", אמר טראמפ שוב ושוב במהלך עצרת בחירות שנערכה בסינסינטי שבאוהיו. "ראיתם את זה? זה כוכב. כשהבן שלי חזר מבית הספר הוא צייר כוכבים בכל מקום ומעולם לא אמרתי 'זה מגן דוד, אל תצייר את זה'. זה נראה כמו כוכב של שריף".

טראמפ טען כי לא היה צורך למחוק את הציוץ המדובר, שנמחק והוחלף לעיגול. טראמפ סיפר כי אמר לאחד מאנשי הקמפיין שלו כי הוא לא היה צריך למחוק את הציוץ. "אמרתי: 'חבל מאוד, היית צריך להשאיר את זה, הייתי מגן על כך". טראמפ אף ציין כי אינו כועס על מנהל התקשורת שלו, דן סקאבינו, שפרסם את הציוץ, והדגיש כי אשתו של סקאבינו יהודייה.

המיליארדר מניו יורק יצא כהרגלו גם נגד התקשורת שהאשימה אותו באנטישמיות, ואמר כי היא פועלת מולו בצורה לא הגונה.

טראמפ התייחס לנושא גם בריאיון שערך מעט לפני העצרת, ואמר: "לא רציתי למחוק את זה ולא הייתי עושה את זה. אנשיי מחקו את הציוץ לפני שאמרו לי על כך, בגלל רגישות ורגשנות. כשאני ראיתי את זה חשבתי שזה כוכב. מעולם לא חשבתי שמדובר במגן דוד". המיליארדר הניו יורקי אף השווה הלילה את הכוכב שעל גבי התמונה שפרסם לכוכב שמופיע על ספר המדבקות של סרט דיסני המפורסם "לשבור את הקרח". "איפה הזעם על הספר של דיסני?", צייץ. "האם זה גם מגן דוד? תקשורת רמאית!".

דבריו של טראמפ מגיעים כמה שעות אחרי שג'ארד קושנר, בעלה היהודי של בתו איוונקה, פרסם מאמר תחת הכותרת "דונלד טראמפ שאני מכיר", ובו טען כי המועמד הרפובליקני אינו אנטישמי. עם זאת ציין כי פרסום הציוץ המדובר היה "מעשה פזיז". הוא אף תיאר את מאורעות משפחתו בשואה, והוסיף: "אני מספר את הסיפור הזה, שאותו לא חשפתי, מפני שחשוב לי שיבינו מהיכן אני מגיע כאשר אני אומר שאני יודע את ההבדל בין חוסר סובלנות מסוכנת ומעשית לבין הטענות הנשמעות כדי להשיג רווחים פוליטיים".

הציוץ המקורי
הציוץ המתוקן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר