סערה בצרפת

דיווח: ישראל "טיפלה" במכשיר הסמארטפון של ראש ממשלת צרפת

על פי הדיווח בעיתון צרפתי, אנשי המשלחת הצרפתית ובראשם ראש הממשלה, מנואל ואלס, הפקידו את המכשירים לפני הגישה עם נתניהו ולאחר מכן חוו בעיות. המכשירים נשלחו לבדיקה (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(קובי גדעון לע"מ)

האם ישראל "טיפלה" בטלפון הנייד של ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס בעת ביקורו במדינה בחודש מאי? כך על פי הדיווח אתמול (ד') בעיתון הצרפתי L'Express. לפי הדיווח, ואלס ויועציו התבקשו להפקיד את הטלפונים הניידים שלהם בידי שירותי הביטחון הישראליים לפני פגישתם עם בכירים ישראלים במהלך הביקור בסוף חודש מאי. לאחר שהטלפונים הוחזרו למשלחת הצרפתית, חשדו כמה מהם כי המכשירים עברו "טיפול".

עם שובו של ואלס לצרפת הועברו כל הטלפונים הניידים של אנשי המשלחת למחלקה לביטחון מידע בסוכנות לביטחון לאומי כדי לבדוק אם הם "טופלו" על ידי צד שלישי. "כשהמשלחת קיבלה בחזרה את הטלפונים הניידים, רבים מחבריה הופתעו לגלות בעיות קליטה בטלפונים", דיווח העיתון L'Express. מלשכתו של ואלס נמסר כי הבדיקה של הטלפונים הניידים בוצעה כחלק מנוהל שגרתי שמבצעים רשויות הביטחון והמודיעין בצרפת לאחר ביקור של בכירים צרפתיים במדינות זרות.

לפי שעה לא פורסמו ממצאי הבדיקה של המודיעין הצרפתי ולא ידוע אם אכן היה בסיס לחשדות.

מלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכחישו את הדיווח בעיתון הצרפתי ואת ההאשמות בריגול אחר ראש הממשלה הצרפתי ואלס.

בתקשורת הצרפתית הביעו פליאה שדווקא ואלס, שנחשב לידיד קרוב של ישראל, היה "קורבן" של שירותי הביטחון הישראליים. עוד נמסר מלשכתו של ואלס כי בכל מקרה, "בעלי ברית לא מרגלים לעולם אחרי החברים שלהם" – הצהרה שעומדת בסתירה מוחלטת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר