כל הסודות על גיוס כספים מוצלח

הם מגיעים לתאגידים הגדולים בעולם, לאילי ההון האגדיים ומצליחים לשאוב מהם מיליוני שקלים. איך הם מצליחים לעשות את זה? הסודות של מגייסי הכספים נחשפים (כלכלה, שיווקי)

איך להשיג מיליוני שקלים ולהפוך לעמותה מצליחה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

העמותה שלכם עושה טוב לעולם, וכל מה שהיא צריכה – זו תמיכה כספית, כדי לעשות עוד הרבה יותר טוב.

כל קרן פילנתרופית מתמודדת עם עשרות ומאות בקשות לתרומות, מענקים ותמיכה. מרביתן של הבקשות אכן ראויות-אולם הקרנות עדיין צריכות לברור, להעדיף ולבחור קומץ בלבד, אשר יזכה לתמיכה של אלפים, עשרות ואף מאות אלפי דולרים.

כיצד תוכלו להבטיח את מקומכם ברשימה הפותחת של מקבלי המענקים?

איך תוכלו לוודא שתצליחו בגיוס תרומות מקרנות פילנתרופיות? איך תצליחו לוודא שדווקא הבקשה שלכם תבלוט ותכבוש את מנהלי הקרנות? שנות ניסיון רבות ועבודה אל מול מאות קרנות שונות, לימדו אותנו ב"מרכז לגיוס כספים" מספר שיטות שיסייעו להצלחה.

אבל נתחיל מהעצה המהותית מכל, וזו שעשויה להשבית שמחה - עבודה יסודית, שיטתית ומקיפה. פרץ של יצירתיות רגעית לא יביא לכם את התרומות המיוחלות, אלא דווקא עבודה נכונה ועקבית.

לפני שאתם שמים חותמת על הבקשה

לפני הכל – חובה לאתר את הקרנות המתאימות לתחום הגיוס שלכם. תחקיר טוב יסייע לכם לאתר את הקרנות שמתאימות לכם, ושאתם מתאימים להן.

כיצד תסננו?

1. תחומי התעניינות משותפים – כדאי שעולמות התוכן שלכם ושל הקרן יחפפו. החפיפה אינה צריכה להיות של 100%, אולם חשוב שתהיה הלימה.

2. אזור גאוגרפי – חלק מהקרנות ממקדות את תרומותיהן בהתאם לאזורים גאוגרפים, וחלק מסננות גם לפי הפעילות המקומית של מגישי הבקשה.

3. התאמה לפי השתייכות מגזרית– הלימה בין קהלי היעד של הפעילות שלכם לקהלי היעד של פעילות הקרן היא לעתים רצויה, ולעתים - הכרחית.

4. סכום גובה התמיכה – קרנות פילנתרופיות מציעות סוגי תמיכה שונים ורמות תמיכה שונות. זכרו להתאים בין רמת המימון הנדרש לסכומים שהקרן מחלקת.

5. סוג הפרויקט - קרנות שונות תומכות בסוגי פרויקטים שונים, כדאי שתתאימו את הבקשה שלכם ותבנו את הפרויקט כך שהוא יתאים לסוגי הפרויקטים שהקרן מחבבת במיוחד.

6. לפי היכרות אישית – כמו בכל דבר אחר בחיים המקצועיים, העסקיים והאישיים, היכרות אישית תסייע לקדם ולהתקדם. אם אתם מכירים אישית מנהלי קרנות או אנשים העובדים בקרנות, הם יוכלו לסייע לכם לכל הפחות להתאים את הבקשה לקרן הפילנתרופית.

ואם אין לכם הכרות כזאת – חשוב שתפנו לגוף מקצועי שיש לו את היכולת ואת הקשרים הנכונים שיכולים לסייע לכם בקידום הבקשה מבפנים .

7. הכרות עם עולם המושגים וה"קודים " הפנימיים של הקרנות – בעולם הקרנות , רב הנסתר על הגלוי , לכן חשוב מאוד שתכירו את הקודים הספציפיים של הקרנות, כדי שתוכלו "לדבר בשפתם". כך תוכלו לכוון בדיוק לנקודה שמכריעה את הכף לטובת הארגון שלכם.

תהליך ההגשה עצמו:

קודם כל, חשוב שתמלאו את הפרטים כולם ובפירוט הנדרש.

שמרו על איזון – אל תעייפו את הקוראים, אבל ספקו את המידע החשוב והנחוץ, בתמציתיות ובמקצועיות. חשוב מאוד גם שתעמדו בזמני ההגשה ושתימנעו מהגשות של הרגע האחרון – הן משאירות רושם רע. יותר מהכול - חשוב שתשמרו על אמינות בפניות - בכל שלב בתהליך – בפניה עצמה, בשיחה עם מנהלי הקרנות ובמיוחד לאחר מכן. אם תיתפסו מוסרים מידע לא מדויק – הדבר ייזכר לאורך הרבה מאוד הגשות, לא רק אחת.

חזון והשפעה

כדאי שתקדישו מחשבה ומילים לחזון שלכם. החזון יעיד על הלהט של העמותה, על מה שמניע אותה ועל ההסתכלות הרחבה.

חשוב שתתמקדו בהגשה בתוצאות העבר. תוצאות העבר של הפעילות שביצעתם יעידו יותר מכל על ההצלחה, ועל הסיבה לספק לכם תמיכה נוספת. כדאי גם שתבליטו את העובדה שאתם מכווני השפעה (כלומר שאתם חושבים על השפעה כוללת ולא על תמיכה נקודתית), והשפעה לטווח ארוך!

ואם דיברנו על חזון ועל השפעה, המלצתנו, מניסיון שצברנו בעשרות ומאות הגשות - התמקדו ב-"מתן חכות ולא דגים". כחלק מפירוט ההשפעה של הפעילות של העמותה שלכם, וההשפעה לטווח ארוך, חשוב שתסבירו כיצד אתם מספקים לעולם התוכן שלכם חכות, ומאפשרים לנתמכים ולנעזרים להפוך את התמיכה שלכם לבסיס עצמאי של יציבות.

לאחר ההגשה:

לאחר ההגשה חשוב שתעבדו בשיטתיות על "פולו-אפים", כלומר תבדקו האם הבקשות הגיעו, האם הן מטופלות ובאיזה שלב הן.

קיבלתם את התמיכה? כתבו מכתבי תודה נרגשים. חשוב שיזכרו אתכם, ויזכרו לטובה .

לאחר קבלת התמיכה:

חשוב שתנהלו מעקב מדויק בפרויקט על ההתקדמות, על השימוש בכספים ועל ההשפעה. בכל שלב חשוב שתעדכנו את מנהלי הקרנות. עדכונים קבועים יראו לקרנות שאתם מקצועיים, ובכל שלב שהוא יובן מה הייתה השפעת הכסף שניתן לכם.

הסודות לגיוס כספים נחשפים

>>להפוך לעמותה מצליחה לחץ כאן<<

הכותבת: חני סודרי, עוסקת בייעוץ , ליווי והגשת בקשות לקרנות בחו"ל ועומדת בראש המרכז לגיוס כספים בע"מ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר