הגאון רבי בן ציון קוק: "אובמה הוא פחות משיעור ברכה"

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, שב לארץ לאחר מסע חיזוק בקהילות היהודיות בארה"ב, במהלכו הביא את דעת הגרי"ש אלישיב האם יש לברך "שנתן מכבודו" על נשיא ארה"ב ברק אובמה. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון קוק (באדיבות המצלם)

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים, שב לארץ לאחר מסע חיזוק בקהילות היהודיות בארה"ב.

הגרב"צ הגיע לארצות-הברית לחתונת תלמיד ונענה לבקשת ראשי הקהילות למסור שיעורים ושיחות בבתי המדרש. במהלך ביקורו, מסר שיעורים ושיחות בשלוש מדינות ובשמונה ערים, ביקר בבתיהם של גדולי התורה והחסידות וקיבל קהל לשאלות בהלכה, עצה וברכה.

ראשי הישיבה הגדולה 'בית מדרש גבוה – לייקווד' ביקשו לנצל את הזדמנות שהותו של הגרב"צ בעיר התורה לייקווד, כדי לקיים עצרת מספד לקראת יום הזיכרון הרביעי להסתלקות רבו המובהק, מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

בשעות הצהריים של יום שני, התכנסו בבית המדרש 'בית אהרן' מאות בחורים ואברכים לשיעור עיון של הגרב"צ שליט"א בסוגיה הנלמדת בהלכות שבת, על-פי תורת מרן הגרי"ש, בשילוב דברי זיכרון כפי שהיה הרב קוק עד בעשרים שנותיו בקודש פנימה.

בתום השיעור נשאל על-ידי אחד האברכים האם מברכים ברכת 'שנתן מכבודו לבשר ודם' על נשיא ארה"ב.

"אובמה הוא פחות משיעור ברכה", השיב הרב קוק, והסביר: "שמעתי זאת ממורי ורבי הרב אלישיב זצ"ל: כיון שאין בסמכותו של נשיא ארה"ב להרוג - אלא רק להעניק חנינה - אי אפשר לברך עליו. אבל יכול להיות שיש עניין לראות אותו, גם אם לא מברכים".

בתגובה לכך שארה"ב חוגגת בימים אלו את יום העצמאות שלה, הביא הרב קוק את דברי מרן הגר"מ פיינשטיין ב'אגרות משה' ומרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שראו בארה"ב 'מלכות של חסד' ואמר כי "יהודי ארץ ישראל, ובוודאי יהודי אמריקה, עליהם להכיר טובה למלכות של חסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר