ליברמן ניסה למנוע אך פינוי עמונה - בדרך

משר הביטחון, מתנחל ותיק בעצמו - תושב נוקדים שבגוש עציון - היתה ציפייה כי יצליח למנוע את פינוי המאחז הגדול בשטחים. כרגע נראה, כי ב-2017 יהפוך מאחז עמונה לפיסת היסטוריה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפינוי הקודם (צילום: אמיר כהן, ynet)

אביגדור ליברמן, שר הביטחון, קיים השבוע דיון מיוחד עם אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, ואנשי המנהל האזרחי ומשרד המשפטים, במטרה למצוא פתרונות לפינוי מאחז עמונה המונה כ-50 משפחות, שעל פי החלטת בג״ץ אמור להיות מפונה - עד סוף 2016. כך נודע היום (חמישי).

מדיווח של גורמים שהשתתפו בפגישה עולה, כי הוסכם על דעת כל הנוכחים שפסיקת בג"ץ מחייבת וצריכה להתקיים – במילים אחרות: הפינוי אכן ייצא לפועל.

כזכור, ח"כים מימין כבר פיזרו איומים על כך שהפינוי הזה עלול להביא להפלת הממשלה. דווקא לכן, עלו לאחרונה כמה הצעות שמדברות על דחיית הפינוי הצפוי תוך עקיפה של החלטת בית המשפט העליון: הבולטת בהן היא הצעה שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שקוראת לדחות את הפינוי בשבע שנים. הסיכוי לחקיקה שכזו נראה כרגע די קלוש.

מענין לציין, כי עלו כמה אפשרויות בפגישה הזו, עליה דווח היום בגלי צה"ל. אחת מהן היא התייחסות אל הקרקעות כאל נכסי נפקדים ו"החכרה" שלהן למתנחלים. הצעה נוספת היא "חוק ההסדרה": להסדיר את המקום ובתמורה לפצות בעלי קרקע פלסטיניים שיוכיחו זיקה לשטח. כל הצדדים בפגישה הסכימו שיש צורך דחוף למצוא פתרון מהיר, אך מנדלבליט עוד לא גיבש חוות דעת מקצועית לגבי ההצעות השונות.

בינתיים, זאב חבר ('זמביש') – מראשי המתנחלים - וחלק מאנשי משרד הביטחון מנסים לגבש הצעה אחרת: הקמת התנחלות חדשה אליה יעברו המפונים, מאחר ולטענתם אין דרך אמיתית למנוע את הפינוי הצפוי של המאחז.

כידוע, לפני עשור שנים, בעת כהונתו של אהוד אולמרט כראש ממשלה זמני, פונו תשעה מבנים במאחז המפורסם, תוך שימוש באלימות קשה שגרמה לפצועים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר