"מצטער על הפקקים"

מה הרקע להתנצלות המוזרה של נתניהו בפני תושבי קניה?

רגע לפני שעזב נתניהו את מדינת קניה האפריקנית, הוא נעמד מול המצלמות והתנצל בפני התושבים על הפקקים מהם סבלו בביקורו. עם או בלי קשר - מתפרסם דיווח על ניסיון התנקשות בו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"הפקקים באשמתי". נתניהו מתנצל (צילום: KTN News Kenya)

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עזב אתמול (רביעי) את ניירובי ביחד עם משלחתו לאחר ביקור של שלושה ימים ורגע לפני עזיבתו, באקט מפתיע, התנצל בפני הקנייתים.

"חיכיתי הרבה זמן לביקור הזה ואני שמח להיות פה", אמר נתניהו, "אבל - אני רוצה להתנצל בפני תושבי קניה על הפקקים שנגרמו בעקבות הביקור".

הסיבה להתנצלות החריגה, היא הכעס הרב של חלק מתושבי ניירובי על ביקורו של ראש הממשלה, משום שלטענתם המשטרה לא הזהירה אותם מהשיבושים בתנועה שיווצרו בעקבות הביקור המדובר. חלקם התלוננו על כך שהם הגיעו ליעדים שלהם באיחור כי חלק מהכבישים היו חסומים.

מפקד משטרת ניירובי ג'וזף קומי הגיב לתושבים הללו וטען, כי הוא לא רצה לקחת סיכונים בנוגע לאבטחה של נתניהו ולכן חלק מהכבישים נחסמו. "אנחנו מתנצלים בפני הנהגים על ההתרעה הקצרה שניתנה לפני סגירת הכבישים, אבל זה היה נחוץ".

בתוך כך, דיווח לא מאומת של העיתון הכוויתי, אל ג'רידה, מפי מקור שכינה אותו כ"יודע דבר" טוען, כי המודיעין בקניה הצליח לחשוף תכנית לפיצוץ מכוניות תופת ומטעני חבלה במסלול המקורי שתוכנן לשיירה של ראש ממשלת ישראל. שלטונות קניה עצרו שני חשודים בחשד לקשר לתכנית, אך עד כה תכנית המתקפה לכאורה, וגם מי שעומד מאחוריהן, נמצאים תחת מעטה סודיות מלא. המקור אמר כי אחד מאנשי הצוות הישראלי אמר: "שינויים רבים בוצעו בלוחות הזמנים המתוכננים לראש הממשלה נתניהו, תוך שעות ספורות".

שלשום – מוסיף העיתון ומספר - הודיעו בהפתעה שלטונות קניה לצוות האבטחה על הצורך לשנות את מסלול השיירה, רגעים אחדים לפני שיצא לשדה התעופה, אל מקום ישיבתו בבירת קניה, ניירובי. המקור הוסיף שההודעה גרמה לבלבול ואף לחילופי דברים חסרי תקדים בין הביטחון הקנייתי, לאנשי האבטחה של נתניהו וכי לטענתם הישראלים אף זלזלו תחילה בסידורי הביטחון של המדינה האפריקאית, שמארחת את ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. שינוי התכנית והמסלול הציל את הצוות הישראלי ממתקפה זו.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לדיווח כי "לא היה ולא נברא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר