מהומות ומעצרים: הכסא של אבו מאזן שוב מתנדנד

מהומות, הרוגים וגל פשיטות ומעצרים - זה מה שמאפיין לאחרונה את המתחולל בערים מרכזיות ברשות הפלסטינית. האם לעם נמאס מהראיס, ומי מגביר את הלהבות ממקום מושבו המרוחק? (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יו"ר הרשות הפלסטינית (צילום: עסאם רימאווי/פלאש90 )

במהלך פשיטות שביצעו לאחרונה מנגנוני הרשות הפלסטינית בעיר שכם, נעצרו מרבית המבוקשים המרכזיים שהיו אחראים למהומות שאירעו בה בשבוע שעבר. במהלך המהומות נהרגו שני קציני ביטחון של המנגנונים הפלסטינים, בעת חילופי אש – כך נמסר היום (חמישי) בהודעה רשמית של הרשות.

בסך הכל נהרגו בשבוע שעבר שישה קצינים פלסטיניים בשכם ובג'נין, מה שמעיד על מהומות בהיקף חריג. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מצטטת גורם ביטחוני פלסטיני בכיר שטוען, כי לאחר בדיקת מידע מודיעיני נוסף, נערכו מעצרים של החשודים המרכזיים באירוע בשכם.

כמה מן העצורים סיפקו בחקירתם מידע חדש שהוביל בתורו לעוד ועוד מעצרים. המנגנונים פרסמו את שמותיהם של האחים סאמח וסברי לבית משפחת כורדי, שנעצרו בהפרש של ארבעה ימים. "מידע שהגיע מעדי ראייה וממודיעין הוביל למעצרו של סאמח אל-כורדי. בחקירתו הובהר כי הוא זה שביצע את הירי שגרם למותם של שני הקצינים", אמר המקור. החשוד סאמח אל-כורדי נעצר בקרבה למחסום קלנדיה, צפונית-מזרחית לירושלים.

לפי המקור, "אל-כורדי שהה במסתור בחנות הסמוכה כמה עשרות מטרים למעבר קלנדיה שבשליטת ישראל. מספר אנשים נעצרו בחשד שסייעו למבוקש להתחבא ושסיפקו לו אוכל".

המהומות המתגברות התעוררו בעקבות התנגדות ליו"ר הרשות אבו מאזן, ולפי הערכות שונות עומד מאחוריהן מוחמד דחלאן, בכיר פתח' לשעבר, מי שכבר הואשם בעבר על ידי אבו מאזן בניסיון לעריכת מהפכה שלטונית נגדו. בעקבות האשמות אלו, עזב דחלאן בשנת 2011 את הרשות.

מוחמד דחלאן היה במשך שנים רבות אחראי על הביטחון המסכל ברצועת עזה ואף הואשם בנפילתה לידי חמאס בשנת 2007, אך עד היום ישנם ברצועת עזה מי שנאמנים לו, מקבלים ממנו מימון חשאי ומבצעים מהלכים פוליטיים למענו בהמתנה ליום שיחזור. בשנה שעברה פורסם כי דחלאן הקים "חזית לאומית מאוחדת להתנגדות לאבו מאזן". על פי עדויות של פלסטינים, דחלאן מעביר כספים ממקום מושבו בדובאי לחמושים שנמצאים במחנות פליטים, הפועלים נגד מנגנוני הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר