מס' 2 בגור בהתייחסות ראשונה

"זכותנו לנהוג כרצוננו": ליצמן מגיב לפרשת וינשטיין והתקונע'ס

שר הבריאות יעקב ליצמן, מבכירי חסידות גור, מגיב לטענות על התקונע'ס של החצר שעלו לדיון בשל מותה של החסידה לשעבר אסתי וינשטיין. "שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד" טען (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ליצמן. בתמונה הקטנה: אסתי וינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

כשבועיים אחרי הסערה - ליצמן מתייחס לטענות נגד חסידות גור: על רקע סערת התאבדותה של אסתי ויינשטיין, חסידת גור שחזרה בשאלה ובעקבות כך נותק הקשר עם ילדיה, צפו בכלי התקשורת קולות שהפנו אצבע מאשימה כלפי חסידות גור ותקנותיה המחמירות. היו שלקחו צעד נוסף קדימה וניסו לערב בעניין את שר הבריאות יעקב ליצמן, (שעל פי טענות עוזריו לא היה מעורב בסיפור).

במשך כשבוע נמשכה המתקפה החזיתית בכלי התקשורת על חסידות גור. אולם הללו, כחסידות חזקה וכגוש של רבבת חסידים הדבוקים במנהיגם הרוחני, בחרו לשתוק ולהחריש. הערב (חמישי) מגיב לראשונה השר יעקב ליצמן, הפוליטיקאי החרדי הבכיר ביותר ועל פי הסקרים אף הנערץ והאהוד ביותר בציבור החילוני, כשהוא דוחה בנחרצות את ההאשמות נגד חסידותו.

בראיון שהעניק למגזין "מאקו", מתייחס ליצמן כצפוי למהפכות הבריאות והמזון התעשייתי, היחס לחולים פסיכיאטרים, אבל גם מגיב לרחש-בחש ששרר בשבוע האחרון במדינת ישראל. יצויין כי על פי הדיווח במאקו, שר הבריאות ליצמן איים בתחילה לפוצץ את הראיון כשנשאל על התאבדותה של ויינשטיין. ליצמן, יד ימינו של האדמו"ר, טען בראיון כי מדובר ב"אירוע פרטי ומשפחתי מצער. אני לא רוצה לדבר על זה. נקודה".

ההלוויה של אסתי וינשטיין (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בהמשך הוא הרחיב: "זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. אתם שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד? ככה עושים? זה להכפיש ולעשות עוול נוראי לחסידות שלמה. אז לא, אני לא אדבר על זה".

בהתייחסו לתקונע'ס (התקנות) המחמירות המונהגות בחסידות, אמר ליצמן כי "אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור וכל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד. אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים".

בנוגע לדרישה לבטל את חוק לימודי הליבה של לפיד אמר ליצמן כי "בבית ספר של חינוך עצמאי לא צריך לבדוק סכינים בתיקים ואין להם לימודי ליבה. מה חסר לגפני ולפרוש בלי ליבה?".

אסתי וינשטיין (מתוך פייסבוק)

הוא שלל את התחזיות למהפכה חרדית ואמר כי "המצב יישאר כמו שהוא עד שמשיח יבוא וגם אז, נהיה קדושים יותר. לא פחות. יש לי חמישה ילדים ונכדים ונינים אני לא סופר. לאף אחד אין רדיו. יש עכשיו כנסי ענק שבסופם הצעירים זורקים את הסמארטפונים. זו רק התקשורת שמדווחת את מה שהיא רוצה לדווח. כמו בכל ציבור, יש יוצאים מן מהכלל. אבל לציבור החרדי טוב ומצוין, יש לו שפע בחיים והוא נהנה מהחיים".

בהתייחסו למחאת נשים נגד המפלגות החרדיות בבחירות האחרונות אמר ליצמן כי "נשים שומעות לרבנים לא פחות מגברים וגדולי התורה קבעו שנשים לא תשתלבנה במפלגות. הדרת נשים, אפשר לחשוב. אצלנו החינוך יותר טוב, שלום בית יותר טוב. לא צריך לבלבל את הראש. כל מילה של אדמו"רים ורבני ישיבות זה קדוש. אנחנו מקבלים את זה וגמרנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר