חשוד ברצח בדומא שוחרר למעצר בית

בית משפט המחוזי במרכז שחרר למעצר בית ברמת הגולן קטין שנעצר והואשם בשורה של עבירות לאומניות, בהם הואשם בהשתתפות ברצח בני משפחת דוואבשה בהצתה בכפר דומא (חדשות)

הבית השרוף בדומא (Miriam Alster/FLASH90)

בית משפט המחוזי במרכז שחרר למעצר בית ברמת הגולן קטין שנעצר והואשם בשורה של עבירות לאומניות, בהם הואשם בהשתתפות ברצח בני משפחת דוואבשה בהצתה בכפר דומא. בנוסף נחשד הקטין בשורה של פעולות תגי מחיר ובהם הצתת כנסיית דור מציון, הצתת מחסן בעקרבא, והצתת מכונית בציר אלון.

לפני מספר חודשים בית משפט המחוזי עצר אותו עד לתום ההליכים אך בעקבות ערעור שהגישו באי כוחו עורכי הדין איתמר בן גביר ואלדן דנינו קבע בית המשפט העליון שיש לבחון את שחרורו של העצור וגם במקרים קשים צריך לזכור כי מעצר אינו עונש"

לאחר ההחלטה בבית המשפט העליון ביקשו סנגוריו, לשחררו למעצר בית בנוף איילון אך בשב"כ התנגדו לחלופה ביישוב זה.

היום התקיים דיון נוסף בבית משפט המחוזי במרכז ועורכי הדין הציגו הצעה נוספת בצפון הפרקליטות התנגדה וטענה כי המפקחים אינם מכירים את העצור אך עו"ד בן גביר טען כי בעבר טענה הפרקליטות לשחרור לבית קורבי העצור בטענה כי הם מכירים אותו ומגיעים מאותו רקע אידיאלוגי: "אי אפשר לרקוד על שתי החתונות" טען עו"ד בן גביר ואמר כי :"מצד אחד כאשר אנו מציעים בני משפחה הפרקליטות מסרבת לשחרור בטענה כי יש קרבה אידיאלוגית אך כאשר מציעים אנשים מהחוץ שיכולים להשפיע על שיקומו של המשיב הפרקליטות מתנגד שוב"

שופטת בית משפט המחוזי מרשק מרום קיבלה את טענות עורך דין בן גביר וקבעה כי אין פסול באי ההיכרות במיוחד לאחר שהתרשמה מאנשים נורמטביים וערכאים המונעים מרצון לשקם את המשיב ולעזור לו.

השופטת קבעה שיש לשחרר את הקטין בהפקדה על סך של שלושים אלף ש"ח וכן בפיקוח צמוד של שני משמורנים. עוד קבעה כי ייאסר על המשיב לשוחח בטלפון וכמו כן הוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד המשיב שמשפטו יימשך

עורך הדין איתמר בן גביר אמר בתגובה כי:" מדובר בהחלטה חשובה וטוב עשה בית המשפט המחוזי והעליון שקיבל את טענתנו ואת התקדים שצרפנו שבמהלכם שוחררו מידי בקבוקי תבערה על יהודים בין היתר בשל היותם קטינים והעובדה כי מעצר אינו על חשבון העונש. אם זאת הפסיקה לא הייתה כל סיבה להחזיק את מרשי במעצר, ואני מקווה שבית המשפט יוסיף ויקבל את טענתנו בתיק העיקרי ולפיהם ההודאות שהוצאו ממרשי, נלקחו תוך התעללות והתעמרות והם אינן סבירות"

עורך דין אלדן דנינו אמר בתגובה כי:" לא מבין מדוע הפרקליטות התנגדה היום לשחרור. בית המשפט העליון קבע שיש לשחרר את המשיב לחלופה ראויה וההצעה שהצגנו היא החלופה הטובה ביותר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר