ההתקפה בדאלאס

נשיא ארה"ב ברק אובמה: התקפה אכזרית מחושבת ומתועבת

הנשיא האמריקאי ששוהה בפולין לרגל כינוס נאט"ו כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל האירועים האלימים בדאלאס וגינה בחריפות רבה את תקרית הירי בה נרצחו חמשה שוטרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילומים: מתוך פייסבוק וטוויטר תמונה: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה בחריפות את תקרית הירי בדאלאס, בה נרצחו חמישה שוטרים בידי צלפים בזמן הפגנה נגד אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים. "זאת התקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בוורשה, בירת פולין, שם הוא שוהה לרגל כינוס נאט"ו.

שלושה חשודים נעצרו - שני גברים ואישה - וחשוד רביעי התבצר במוסך באזור כמה שעות. הוא ניהל חילופי אש עם המשטרה ואמר כי "הסוף קרוב" וכי עוד שוטרים הולכים להיפגע ולהיהרג. לאחר שצוותים מיוחדים של המשטרה כיתרו את כלי הרכב שבו היה, הוא ירה בעצמו למוות.

מפקד משטרת דאלאס דייוויד בראון אמר כי החשוד אמר כי "יש פצצות בכל מקום במוסך הזה ובמרכז העיר". כוחות הביטחון מנסים לוודא אם אכן ישנם מטענים ברחבי העיר.

מפקד משטרת דאלאס אמר כי היורים, חלקם עמדו בעמדות גבוהות, השתמשו ברובי צלפים כדי לפגוע בשוטרים, במה שנראה כמו מתקפה מתואמת. "הם עבדו יחד עם הרובים והתמקמו בנקודות שונות בדאון טאון, שם העצרת הייתה האמורה להסתיים", מסר במסיבת עיתונאים שכונסה.

בתחילה נמסר על ארבעה הרוגים, אך איגוד השוטרים של דאלאס מסר כעבור כמה שעות שאחד משבעת השוטרים הנוספים שנפצעו מת. "זה היה לילה הרסני. אנחנו עצובים לדווח על כך ששוטר חמישי נהרג", נכתב בחשבון הטוויטר של משטרת דאלאס.

בנוסף להרוגים, נפצעו כאמור עוד 6 שוטרים גם הם נורו על ידי המתנקשים, חלקם מטווח אפס (כפי שניתן לראות באחד מהסרטונים שמצורפים).

כאמור, האירוע החל בצעדת המחאה בעקבות ירי שוטרים בשני שחורים תוך יממה, אחד מהם מת לעיני המצלמה של בת זוגו שפרסמה את זה ברשת לעיני מיליונים ועוררה סערה של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר