אין משא ומתן

חמאס: אין כרגע מגעים עם ישראל בנוגע לעסקת חילוף חדשה

ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הניה אמר כי בניגוד לשמועות בתקשורת אין מגעים עם ישראל בנוגע להחזרת גופות החיילים ואברה מנגיסטו שמוחזקים בידי הארגון ברצועת עזה (מדיני, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איסמעיל הניה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90)

החמאס מכחיש כי ישנם מגעים לעסקת חילוף על גופות הישראלים שנמצאים בידו עוד מזמן מבצע צוק איתן. סגן מנהיג חמאס, איסמאעיל הניה, הכחיש בפומבי את הדיווחים בתקשורת על פתיחתו כביכול של מו"מ עקיף עם ישראל על עסקת חילופין נוספת ואמר כי ישראל טרם שילמה את התחייבויותיה הקודמות.

בדרשה בעזה לרגל החג המוסלמי עם סיום חודש הרמדאן, עיד אל-פיטר, אמר הניה, כי "לא יהיה מו"מ בנוגע לאסירים לפני שמדינת הכיבוש תהיה מחויבת להסכם של העסקה הקודמת". בדברים אלו כיוון הניה לכך שישראל לא שחררה את הפעימה הרביעית של קבוצת האסירים מקרב ערביי ישראל. בחמאס דורשים גם שישוחררו האסירים ששוחררו בעסקת שליט ולאחר מכן נעצרו מחדש בגין עבירות ביטחוניות.

הניה ציין, כי ירושלים צריכה להיות בראש המאבק ואילו פיגועי הטרור שבוצעו לאחרונה בטורקיה ובסעודיה נועדו להסיט את המצפן מהאויב האמתי של האומה האסלאמית, והוא כמובן ישראל.

לדבריו, "התקווה של העם הפלסטיני לניצחון אינה דמיון אלא מציאות שאנו חיים בה". הוא הדגיש, כי הגדה המערבית מרדה והפכה להיות גורם מכריע בסכסוך עם "הכובש", וסוגיית האסירים נמצאת בראש סדר העדיפויות ועל שולחן מקבלי ההחלטות.

האיומים במלחמה חדשה בעזה, אמר הניה, אינם מפחידים, והוסיף, כי אין מדינה פלסטינית בעזה ולא תהיה מדינה פלסטינית ללא עזה.

כזכור, בידי חמאס נמצאות גופותיהם של הדר גולדין ושאול אורון וכן אברה מנגיסטו, לוקה בנפשו שנכנס לרצועת עזה לפני יותר משנה וחצי ומאז הוא מוחזק בידי חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר