לנוח ולהנות

לאן אפשר לצאת לטיול עם הילדים הקטנים? חלק ג'

כל הורה טרי מכיר את הבעיה: כל טיול עם הקטנטנים הוא תסבוכת רצינית. מצד אחד רוצים שהפעוטות יחוו נוף ואוויר צח, מצד שני - המסלולים הם כמעט בלתי אפשריים. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים באו לעזור לכם עם סדרת כתבות למקומות הטובים ביותר. (טיולים, משפחה)

לטייל עם הקטנטנים בחוויה משותפת. אילוסטרציה (צילום: unsplash)

הקיץ מגיע וזה הזמן לצאת לטבע לנופי ארץ ישראל המדהימים לחוויה משפחתית מיוחדת. כאשר הילדים כבר לא תלויים בנו, נוח לצאת אתם לצעידה בטבע וגם אפשר להתחיל מסלולים מתקדמים יותר. אבל כאשר הם עדיין קטנטנים? כל צעד נראה לנו כמו נצח, והשבילים לא מתאימים ומסובכים.

אז לאיפה אפשר לצאת בלי להשאיר את הקטנים בבית? איך אפשר שגם משפחות מרובות ילדים יוכלו ליהנות מהשקט והשלווה שטומן בחובו הנוף ההיסטורי של ארצנו?

עבור הגולשים בחרנו בשיתוף רשות הטבע והגנים, מסלולים נבחרים שמתאימים במיוחד לפעוטות, ושיש בהם את הטבע בשיאו. לא התפשרנו על פחות, והפעם:

גן לאומי עבדת

מה עם טיול לדרום הארץ? הנופים ההרריים בשילוב הטבע הקסום שמוציא אותנו מהעיר, מובילים לאזור שפשוט חייבים לבוא אליו.

הגן לאומי עין עבדת, הוא פינת חמד בלב מדבר: מים בלב האזור השמשי המופלא. המים זרמו וזרמו, חלחלו וחלחלו עד שהנוף עוצב מחדש באופן שלא תוכלו אלא לעצור ולהתפעל.

המסלול מיועד למשפחות ומתחיל ומסתיים בחניון התחתון. ההליכה פשוטה ונעימה עד למפל או מעבר אליו אל חורשת הצפצפות.

קניונים רמים אל מול נקיקי מים. עין עבדת. צילום: ארכיון רשות הטבע והגנים

ואיזה מבטים יהיו על הילדים הקטנים! קירות הקניון המדברי גבוהים וחזקים, ומולם ערוצים עמוקים שבחלקן ניתן לראות מערות. הקטנטנים יכולים לרוץ ולהשתובב ולחיות את הטבע שנפתח מולם (כמובן לא לשכוח להשגיח).

ניתן לשבת ליד ברכות המים המיוחדות, ולצפות במפל השואג. הנוף מאד נדיר ובעלי החיים משתמשים במקורות המים ולכן אי אפשר להיכנס לברכות, אבל לנוח על ידם מומלץ מאד!

הברכות משמשות לבעלי החיים. עין עבדת. צילום: ארכיון רשות הטבע והגנים

מעבר למפל נמצאת חורשת הצפצפות. הטיפוס לשם מיועד לקטנטנים עם כוח שמסוגלים להגיע לראש הקניון במדרגות אבן. החורשה מיוחדת במינה שגדלים בה הסוג צפצפת הפרת שמצומח ומשגשג בלב נאות המדבר.

אז איך מגיעים? הכניסה התחתונה לעין עבדת היא בסמוך למדרשת שדה בוקר לצד כביש 40.

בונוס: קמפינג - אם אתם בעניין של מחנה, אז חניון הלילה בלב מכתש רימון נמצא במיקום מצוין. שמי הלילה מוצפים בכוכבים ונמצאים מסלולי טיול מגוונים, ובאוהל משלכם תוכלו לחוות את הטיול בצורה שונה לגמרי.

כמובן שישנם שירותים, מקלחות חמות, חדר קירור, סככות אוכל, שולחנות וספסלים ועוד, הכל כדי שתוכלו פשוט להתרווח וליהנות עם המשפחה.

ואם לא היה ברור: גם מנגלים גדולים, פינות קבועות לקומזיץ, נקודות חשמל, כיורים וברזיות, תאורה ועוד ועוד. הכל מוכן ומסודר כדי שתוכלו להמשיך לטייל היכן שתרצו.

כל הפרטים נמצאים במוקד מסודר: 08-628-0404 (שלוחה 1).

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר