המקובל נפגש עם החייל היורה: "אלאור עזריה - ניצוץ אלוקי"

עדותו של המג"ד לא עושה לו טוב; מימון הקמפיין למענו רק מסתבך - אבל אלאור מנסה להתעודד מפגישה שקיים בביתו עם מקובל שטוען: "המקרה הזה ישנה את החשיבה בעם ישראל" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתנאל הכהן ואלאור אזריה (צילום: ערוץ היוטיוב של אור הקבלה, פלאש 90)

החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, שמשפטו הצבאי באשמת הריגת מחבל מנוטרל, בזירת הפיגוע בעיר, לא פוסק מלהסעיר את המדינה - יצא בערב שבת האחרונה לחופשה ממעצרו, לציון אזכרה של סבו. במהלך החופשה הקצרצרה, נפגש אלאור עם המקובל נתנאל הכהן מחולון.

הפגישה בין השניים, שהתקיימה בבית הורי החייל, נמשכה כשעה, במהלכה קיבל ממנו אלאור אזריה קמע מיוחד. המקובל הכהן סיפר: "אתמול נפגשתי עם הוריו של החייל במשרדי בחולון, הפגישה הייתה מאוד מרגשת. הסברתי להם מבחינה קבלית על המקרה. אני לא פוסל את הערכאה המשפטית, אלא מסביר מבחינה רוחנית. במהלך הפגישה עם ההורים הענקתי להם את הקמע כדי שיעבירו לבנם, ואמרתי להם שבימים הקרובים אפגוש את בנם, וכבר בערב התבשרנו בנס שאלאור ישוחרר לשבת", תיאר.

"לבקשת ההורים", טוען המקובל, "הגעתי לביתם כדי לפגוש את אלאור. התחבקנו ונתתי לו חיזוקים וברכה. דיברנו הרבה ואמרתי לו שגורלו של כל אדם שנולד, נקבע מלמעלה. האמונה שלי היא שכבר כשאלאור נולד, הכל נקבע בשבילו מלמעלה".

הכהן ממשיך ושוטח את דעתו: "אלאור הוא הניצוץ האלוהי שאומר 'די, די לאלימות, די לשפיכות דמים, די לשפיכת דם יהודי'. גם שמו אומר זאת - קודם אל ולאחר מכן אור. המקרה הזה הולך לשנות את דפוס החשיבה של עם ישראל ומנהיגיו, כולל ראש הממשלה, לכיוון של הושטת יד לפיוס ושלום ולא למלחמות. בתפילה שאנו מתפללים על השלום אנו צועדים שלוש פסיעות אחורה, גם מנהיגינו צריכים ללכת שלוש פסיעות אחורה לקראת אויבינו ולקראת השלום".

"איני חוזה עתיד ורוד או קל במאבק", מביע המקובל את דעתו המורכבת באתר 'וואלה' שמפרסם את הידיעה. "אמרתי להם שיש הוראות ופקודות וחוקים, ושאני לא רואה בספר הקבלה שהוא ייצא זכאי. לא ראיתי מה בדיוק עומד להיות עם המשפט, אבל כן ציינתי בפניהם שאני רואה שלוש שנים קשות לפניו, למרות שאני מחזק אותו ומתפלל עליו".

הכהן מספר כי "אלאור שידר המון אופטימיות. דיברנו על המון דברים. הוא הופתע לראות שאני יודע עליו דברי סוד מהעבר. הדבר היפה הוא שהוא בעצמו מחזק את הוריו, דבר שלא ראיתי במקרים אחרים. אלאור מחזק את ההורים והמשפחה. ההתרשמות שלי טובה ולחיוב, הוא בחור נחמד, חזק ורגיש מדי, אבל בסדר".

אתמול (שבת) כובד אלאור בעלייה לתורה לרגל אזכרת סבו, היום הוא כבר חזר לבסיס שבו הוא נמצא במעצר פתוח ומחר בשעות הבוקר אמורים הדיונים במשפטו להימשך בבית הדין הצבאי.

אבא של אלאור פורץ בבכי (צילום: יואב זיתון, ynet)

בתוך כך, סוף השבוע האחרון לא האיר פנים לחייל, משתי כוונים שונים. עדותו הראשונית והמלאה של מפקד הגדוד בו שירת אלאור, סא"ל דוד שפירא, מי שנחשב לאחד מיקירי המגזר הדתי-לאומי וזכור כמי שהסתער על המחבלים בפיגוע הקשה בישיבת מרכז הרב לפני כשמונה שנים - נחשפה.

ניכר כי שפירא מנסה להלך בין הטיפות כשמעיד על אלאור, כי הוא לא הפגין לפני התקרית דעות קיצוניות כלשהם כלפי הפלסטינים; שהוא "לוחם מצטיין" שחווה קושי נפשי בתקופה שטרם האירוע ובעיקר - שבגדוד לא עסקו בהוראות פתיחה באש מול מחבל עם חגורת נפץ, אך עם זאת הוא מתאר באופן לא מחמיא את השתלשלות האירוע המפורסם בשטח מזווית ראייתו שלו: "כשעה וחצי-שעתיים אחרי הירי שוחחתי לראשונה עם אלאור, אחרי שהתייעצתי עם המח"ט וסיכמנו שהחייל יגיע אליי לתחקור. שוחחנו ליד הבוטקה בחסם ג'ילבר שבו הייתה התקרית. שאלתי אותו מדוע הוא ירה. הוא ענה כי חש סכנה מכיוון שראה את המחבל וראה שיש סכין לידו. שאלתי אותו, 'אז למה לא הלכת ובעטת בסכין? למה היית צריך לבצע ירי?', הוא ענה 'חשתי בסכנה'. אמרתי לו שאני סבור שהוא לא אומר את האמת וכי בעיניי הירי לא היה מוצדק, כיוון שהמ"פ עמד בסמוך ולא חש סכנה. בגלל חומרת האירוע הודעתי לו שהוא מושעה מלחימה ושהוא יילקח בקרוב לתחקיר אצל המח"ט. למיטב זכרוני הוא די שתק, לא אמר כלום. הוא היה נראה קצת מבוהל".

והשורה התחתונה המפלילה לכאורה, בעדות שמתפרסמת ב-ynet: "הדברים שאמר לי אלאור בהחלט סותרים את הדברים שאמר לאחר הירי למ"פ, רס"ן תום נעמן. לו הוא לא אמר שחש סכנה, בניגוד למה שאמר לי כהסבר לביצוע הירי".

עוד נודע, כי התגלעו לכאורה אי-סדרים במימון הקמפיין הציבורי למען אלאור. שותפו של העיתונאי שרון גל בהפקת האירוע, אלון אלגאלי, שכבר הסתבך בעבר בפלילים וישב למעלה משנה מאחורי הסורגים, לא קיבל את התשלום המגיע לו לטענתו בשל הפקת האירוע בכיכר רבין לפני כחודשיים וחצי.

גם עורכי הדין של אלאור, אייל בסרגליק ואילן כץ, עדיין ממתינים לקבל את שכרם. לטענתם, הם סיכמו עם שרון גל על שכר טרחה של 470 אלף שקלים, כשבינתיים הם קיבלו רק 30 אלף, והשבוע הם אף שקלו לבקש מבית הדין להפסיק לייצג את החייל.

תגובתו של שרון גל לתחקיר זה, שפורסם בחדשות 2: כבר שולמה לעורכי הדין מקדמה בזכות תרומות של אנשים טובים שסייעו בענין. בשבועות האחרונים, בהתנדבות מלאה ומכל הלב, אני פועל להכנת קמפיין לגיוס שאר התרומות עבור ההגנה לאלאור, כדי לסייע למשפחתו שכל עולמה חרב עליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר