מבצע "מים עכורים"

נעצרה משפחה שעשקה קשישים באופן שיטתי

מחלק ההונאה של משטרת ישראל עצר משפחה שפעלה באמצעות חברות שמכרו לקשישים מסנני מים במחירים מופקעים במיוחד. בפשיטה נמצאו רכבים וכסף מזומן • צפו בתיעוד (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

מפלג ההונאה של מחוז צפון בשיתוף עם רשויות המס עצרו היום (ראשון) בני משפחה מהישוב שלומי שחשודים כי עשקו קשישים באופן שיטתי במהלך השנים האחרונות.

החשודים פעלו במסווה של 6 חברות שונות שמכרו שרותים ומוצרים שונים לקשישים ברחבי הצפון. שמות החברות שבהם פעלה המשפחה: "מיקרוליין", "H2O4life", "פמה", " פלס ומים", "פאלס חומרי בניין", "הדברת נטו".

החקירה החלה לפני כשלושה חודשים לאחר שאנשי מפלג ההונאה זיהו מאפיינים דומים במספר תלונות שהוגשו בתחנות משטרה שונות ברחבי הצפון, גביית עדויות מהקורבנות הביאה לחשיפת מקרים נוספים באותם ישובים שכלל לא דווחו.

החשודים היו מציעים לקשישים רכישת ציוד כל שהוא, במרבית המקרים, סנן מים. גובים תשלומים מופרזים וממשכים ומחייבים את הקשישים בחיובים שונים בתמורה לאחריות ושידרוגים. תשלומים שהגיעו פעמים רבות לסכומים של 70-80 אלף ש"ח ובמקרים קיצוניים עד 130 אלף ש"ח לקשיש. עוד היו מבצעים החשודים שימוש בפרטי כרטיסי האשראי של הקשישים לשימושם הפרטי כגון בתי מלון תשלומי חשמל ועוד.

החשודים נעצרו, ונתפס רכוש שהיה ברשותם: כלי רכב, טרקטורון וכסף במזומן. את מרביתו השיגו כפי הנראה מעושק הקשישים. החקירה ממשיכה ומתנהלת וצפויות תפיסות נוספות של רכוש.

עד כה מוכרים כ-15 מקרים בהם בוצעה הונאה של קשישים. ההערכה כי מספר הקורבנות גבוה בהרבה. במשטרה קוראים לכל מי שנפגע או יודע על מקרה דומה לפנות לתחנת המשטרה הקרובה ולמסור מידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר