נעים להכיר

השכונות החרדיות שנבנו על גבי קרקעות חקלאיות

עוד ועוד אנשים משקיעים כיום בקרקעות חקלאיות העומדות בפני הפשרה כשבסיום ההליך צפוי הקרקע לשלש ואף יותר את שוויו. "הסיכוי לעשות קופה משינוי ייעוד קרקע חקלאית, מביא לרווחים גדולים בכל שלב תכנוני שהקרקע עוברת" מסביר אחד המומחים (נדל"ן, שיווקי)

"הסיכוי לעשות קופה משינוי ייעוד קרקע חקלאית". גבעת זאב. (צילום: יחצ)

רבים גילו אפשרות להשקעה סולידית עם אפיק פוטנציאלי רחב. המדובר ברכישת יחידת קרקע חקלאית אשר עומדת בפני הפשרה.

העובדה שבזמן המכירה הקרקע עדיין חקלאית, מאפשרת את מכירת הקרקע במחיר אטרקטיבי, כאשר בדרך כלל בתוך מספר שנים בודדות, שווי הקרקע משלש את עצמו ואף יותר מכך.

מאות רבות של אנשים בישראל כבר גילו את הפוטנציאל הרב הגלום בעסקה שכזו ועשו הון רב מכך.

כך הוקמו שכונות חרדיות רבות. העיר מודיעין עילית לדוגמה היא עיר שנבנתה בחלקה הגדול על אדמות פרטיות שנרכשו כקרקע חקלאית. היזמים שרכשו את הקרקעות החקלאיות הצליחו להפשיר את הקרקע, ולאחר הליך התכנון, הפכו השכונות לשוקקות ומהבולטות בציבור החרדי.

כך היה למשל עם שכונת נאות הפסגה שבנייתה הושלמה בשנים האחרונות. הקרקע הייתה חקלאית, הופשרה ועברה את כל הליכי התכנון, כאשר בסופו של הליך, זכו מפירות ההשקעה, המשקיעים הרבים, שזכו לראות בבניינה של השכונה, עליה הוקמו קרוב לאלפיים יחידות דיור. למעשה, מרבית השכונות בעיר מודיעין עילית הוקמו בצורה דומה. כך קרית ספר, ברכפלד ומתתיהו מזרח.

ולא רק מודיעין עילית הביאה את פירות ההצלחה למשקיעים שרכשו קרקע חקלאית. כך היה גם בשכונות הירושלמיות, גבעת זאב, גבעון החדשה, הר שמואל, נווה מנחם ועוד.

כ-200 משקיעים רכשו את הקרקע החקלאית ביישוב הר שמואל, ולאחר מספר שנים זכתה השכונה לתנופת קידום ופיתוח וכיום הפכה השכונה לדוגמה של איכות חיים בקרבה לירושלים.

למעלה מ-15 אלף תושבים מתגוררים כיום בשכונות של גבעת זאב, ואשר הוקמו על קרקעות חקלאיות. בה התאכלסו מאות משפחות וזוגות צעירים שגילו את השכונה הקרובה למרכז העיר ירושלים ואשר בה איכות חיים גבוה לצד דירות רחבות ידיים.

ולא רק בשכונות החרדיות. כך גם ביישוב גבעת שמואל הסמוך לבני ברק, אושרה הקמת כ-1800 יחידות דיור במזרח היישוב, וגם שם הצליחו המשקיעים להצלחה רבה, כשערך הקרקע עלה משמעותית.

"הסחר בקרקעות חקלאיות פורח ככל שמצוקת הקרקעות למגורים גוברת", הסביר לעיתון הארץ, שייקה נפחא, סמנכ"ל בחברת אפי קפיטל "הסיכוי לעשות קופה משינוי ייעוד קרקע חקלאית, מביא לרווחים גדולים בכל שלב תכנוני שהקרקע עוברת".

גם שוקי לוין, אשר מתמחה מזה עשרות שנים בקידום תוכניות תב"ע, מצטרף לדברים ואומר "רבים מבין השכונות החרדיות שקמו בערים החרדיות החדשות, כמו מודיעין עילית, גבעת זאב, ושכונות חרדיות נוספות, קמו למעשה על אדמות חקלאיות, כשהמשקיעים מצליחים להשביח את הקרקע ולגרוף את פירות ההצלחה".

>>הצטרפו להשקעה הנכונה ביותר בשוק הנדל"ן לחץ כאן<<

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר