נלחמים בזליגת מידע

המשטרה דורשת להלחם בזליגת המידע בידי הסנגורים

לטענת המשטרה דליפת המידע גורמת לנזק חמור ופוגעת ביכולתה של המשטרה לפעול נגד חשודים. במשטרה דורשים כי חומרי מודיעין שאינם נוגעים ישירות לנשוא האישום לא יועברו

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

ועדת החוקה של הכנסת תדון מחר (ב') בהצעת חוק מהפכנית העושה סדר בנושא זליגת חומר מודיעיני המועבר לסנגורים כחלק מתהליך ההגנה על נאשמים. בדיון צפוי להשתתף מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך. מדובר בנושא רגיש מעין כמותו המתנהל מספר שנים ואשר יוזמתו היא במשטרת ישראל והוא מוגש כהצעה ממשלתית.

הוועדה תדון בתיקון לסעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי כשהכוונה לתת מענה ראוי ונכון לזליגת מידע מודיעיני שהלכה והתעצמה בשנים האחרונות ובמסגרתו הועבר להגנה על נאשמים בסדר הדין הפלילי חומר מודיעיני רב שאינו שייך ישירות לכתב האישום.

ע"פ החוק הקיים כיום המשטרה מחויבת להעביר לסנגורי הנאשמים את כלל החומר המודיעיני שנאסף על החשוד גם אם לא מדובר בחומר הקשור ישירות לכתב האישום בו הוא נדון באותו הזמן. לטענת המשטרה החומרים הללו שהועברו על פי החוק הקיים גרמו לנזק מוחשי למערך המודיעין של המשטרה.

החוק במתכונתו החדשה יגדיר כי חומרי מודיעין שאינם נוגעים ישירות לנשוא האישום לא יוגדרו כחומרי חקירה שיש להעבירם לידיעת הנאשם.

מבדיקה שערכה המשטרה התברר כי מדובר בנזק מתמשך שעיקרו היכולת של לקיחת המידע המודיעיני גם אם מופיע במקטעים שונים שעל פניהם נראים כאינם קשורים זה בזה, ואיתור של המיידע הקיים במערך המודיעין של המשטרה על החשודים.

לטענת המשטרה, מסתבר כי החשוד לעולם ידע יותר ממה שיש במשטרה עליו, ולכן היכולת ב'עבודת פאזל' לזהות מי המקור שהגיע למשטרה ומה הם שיטות העיכוב. יש לציין, כי כיום עומדת היכולת להגיש בקשה לחסיון בו לא יותר שימוש במידע כזה או אחר אולם ככל שמערך המודיעין גדל, כך מתבררת העובדה כי מדובר באלפי בקשות חיסיון שהשר לביטחון פנים התבקש להוציא.

יש לציין, כי על פי הצעת המשטרה בכל מקרה כאשר הסנגוריה תרצה לעיין במידע מודיעיני יעמוד לרשותה מסלול להגשת הבקשה ולהחלטה של בית המשפט בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר