סכנת הכשרות הפיראטית

מסעדה שהציגה עצמה כ"כשרה" מכרה שרימפס בלב ירושלים

סכנת הכשרויות הפיראטיות: תבלין המורכב משקצים נמצא במסעדה ירושלמית שהציגה עצמה כשרה למרות שלא היו לה תעודות. "סיפור שמוכיח שאי אפשר לסמוך על הצהרות של בעל העסק" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(shutterstock)

סכנת הכשרות הפיראטית: בפשיטה שערכו היום (ראשון) פקחי מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית על מסעדה לממכר מזון אסייתי ברחוב שלמה המלך בירושלים שהוצגה לטענת הרבנות כמקום "כשר ללא תעודת כשרות" ובהמשך אף הציג תעודת כשרות מזויפת, גילה פקח של המחלקה להונאה בכשרות כי במסעדה עושים שימוש בתבלין קארי ייחודי, שכולל בתוכו גם פירות ים מסוג 'שרימפס' - מה שהופך לכאורה את התבשילים אליהם מוכנס התבלין ללא כשרים.

הרב רפי יוחאי ממחלקת הונאה בכשרות, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר בסיפור חמור שמוכיח כי במידה ואין השגחה אמתית של משגיחי כשרות במסעדות, לא ניתן לסמוך על בעל העסק. לדבריו, בעל המקום הציג בתחילה את המקום ככשר ללא תעודת כשרות, ובהמשך זייף תעודת כשרות שנלקחה מעסק אחר בירושלים.

הרב יוחאי מספר כי בעקבות הפשיטה והממצאים החמורים, כעת מתנהלת חקירה לבחינת מקור התעודה המזויפת, ונבדק החשד שבעל עסק אחר בעיר סייע לבעל המסעדה שזייף את התעודה והעביר לו תעודת כשרות של העסק שלו.

במקביל, פקחי מחלקת הונאה בכשרות פשטו הבוקר על אולם אירועים בירושלים שתעודת הכשרות שלו נשללה לפני שלושה חודשים אך בעלי המקום המשיכו להציג את עצמם ככשרים ללא תעודת כשרות. במקום אותרו עשרות קילוגרמים של בשר לא מזוהה ממשחטות שחורות, בעל המקום טען כי הבשר נשחט על ידי כשרות פרטית לא מזוהה אלא שלא נמצא כל הסבר סביר למקור הבשר.

בפשיטה באולם האירועים בירושלים נתפסו גם נקניקים ממקור לא מזוהה שבעל המקום הצהיר כי הכין אותם באופן ביתי מבשר ששחט באופן פרטי, אך גם במקרה זה לא נמצאו אינדיקציות לכשרות.

הרב יוחאי אומר ל"כיכר השבת" כי העובדה שבעלי עסקים החלו להציג עצמם ככשרים ללא שום פיקוח מהווה סכנה של ממש לכשרות בישראל, לדבריו "לא יתכן שניתן יהיה לסמוך על בעל מסעדה או עסק שיפקח בעצמו ללא פיקוח חיצוני, על מוצרי המזון שהוא מוכר".

"אנחנו נמשיך לפקח על הכשרות וכל שינוי שירצו הגורמים השונים לבצע במערך הכשרות יהיה חייב לעבור דרך המחוקק" אומר הרב יוחאי, "עד לשינוי החקיקה אנו נאכוף את החוק שאוסר על השימוש ב"כשר" ללא פיקוח הרבנות"
הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר