נפרדים לשני מחנות

כך משפיע הפילוג הליטאי על מסיבות החומש של ילדי החיידרים

הגר"ש אוירבך ייעדר ממסיבות חומש של חיידרים בירושלים וישתתף רק באירועים של מוסדות שבהכוונתו. גם חיידר שהיה בנשיאותו ונחשב מהמחנה הניטראלי לא יזכה לנוכחותו במסיבה (חרדים,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (Yaakov Lederman/Flash90)

מסיבות החומש על רקע הפילוג הליטאי: בעקבות הקמת רשת המוסדות בהם תלמודי תורה בנשיאותו של הגר"ש אוירבך בירושלים, בבני ברק ובקרית ספר הפועלים ללא התערבות משרד החינוך, החליט לאחרונה הגר"ש אוירבך שלא להשתתף באירועים של תלמודי התורה השונים בירושלים אליהם הוזמן כבכל שנה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאור הקמת המוסדות ברחבי הערים החרדיות, הודיע הגר"ש לאחרונה למקורביו כי לא ישתתף השנה באירועים אליהם יוזמן על ידי הנהלות תלמודי התורה השונים, וישתתף רק באירועים של תלמודי התורה שהוקמו על בסיס המתכונת החדשה שיזם.

"כיכר השבת" חושף כי גם באירוע שיתקיים הערב (ראשון) בתלמוד התורה "חכמת שלמה" של הרב אברהם פינזל, לא צפוי הגר"ש אוירבך להשתתף, זאת למרות שהורה בשעתו על הקמת המוסד ונהג להשתתף בארועים שערך עד לשנה הנוכחית.

גורמים בפלג הירושלמי מסבירים כי "הגר"ש אוירבך אינו מוצא בתלמוד התורה "חכמת שלמה" ובהנהלת המוסד גורמים חינוכיים שיעמדו על המשמר מול גזירות החינוך הקשות" עליהם בכנס היסוד לתלמוד תורה שחנך בירושלים. לדבריהם, "בשעה שהוא מקים מוסדות לפי השקפתו הטהורה הוא אינו מוצא סיבה לתמוך במוסד כזה".

למרות זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש אוירבך כן צפוי להשתתף באירוע שמתקיים בתלמוד התורה "קהילות יעקב" שבשכונת רמות ג', זאת מפני שלדברי אותם גורמים בפלג הירושלמי, הרי שבתלמוד התורה שבנשיאותו נשמעים להוראותיו בענייני החינוך, ומרבית התלמידים בו שייכים לפלג הירושלמי, כמו גם הנהלת התלמוד תורה.

גורמים המעורים בסוד העניינים מסבירים בנוגע לאי הגעתו של הגר"ש אוירבך לאירוע ב"חכמת שלמה" כי פינזל שמשתייך למחנה האמצע ומשתדל להשביע את רצון כל הצדדים בפילוג הליטאי, נכנס למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בשנה שעברה וקיבל את ברכתו לאירוע, ואף נתן את הסכמתו להזמנתו של הגר"ש אוירבך. לדבריהם, אין קשר בין הדברים לפילוג הליטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר